شناسهٔ خبر: 79555 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ایران قادر به حذف درآمدهای نفتی در بودجه ۹۴ است/تولید نفت در حد حفظ تراز بازرگانی خارجی کشور

خان محمدی نماینده ابهر در مجلس گفت:‌ ایران در اقدامی انقلابی قادر است سهم ۳۰ درصدی فروش نفت در بودجه ۹۴ را حذف کند و در عرضه نفت خام صرفا تا حد حفظ تراز بازرگانی خارجی خود برنامه‌ریزی کند.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، محمدرضا خان‌ محمدی نماینده مردم ابهر در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (سه‌‌شنبه) در نطق میان دستور خود در صحن علنی اظهار داشت: توقف اجرای قانون تقسیمات کشوری قبل از ارائه لایحه جدید و تصویب آن توسط دولت غیرقانونی است و مراتب را در این باره به رئیس‌ مجلس ارائه کرده‌‌اند.

وی افزود: امیدوارم با پیگیری‌های صورت گرفته لایحه رتبه‌بندی معلمان در دولت هر چه زودتر نهایی و ارائه شود.

نماینده ابهر خاطرنشان کرد:‌ ایران در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و با توجه به وجود زیرساخت‌های لازم قادر است در اقدامی انقلابی سهم ۳۰ درصد فروش نفت را در لایحه بودجه ۹۴ حذف کرده و با کاهش فروش کالاهای خام نظیر نفت و اتانول و با تکیه بر سرمایه‌‌های انسانی و دانش و فناوری سهم خود را در ثروت جهان افزایش دهد.

خان‌محمدی با بیان اینکه ایران در عرضه نفت خام صرفا تا حد حفظ تراز بازرگانی خارجی خود برنامه‌ریزی خواهد داشت، تصریح کرد: رفتار سیاسی عربستان در کاهش قیمت نفت سبب خسارت حداقل ۱۴۰ میلیارد دلار به مردم این کشور و رشد اقتصادی کشورهای استکباری خواهد شد.

نظر شما