شناسهٔ خبر: 79495 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

هیأت رئیسه کمیسیون تلفیق امروز تعیین می‌شود/ برگزاری جلسه مشترک مجلس و دستگاه قضا

بهروز نعمتی سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت که کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۴ با تکمیل اعضای آن امروز تشکیل جلسه می‌دهد و اعضای هیأت رئیسه این کمیسیون در این جلسه تعیین می‌شوند.

به گزارش نماینده، بهروز نعمتی در گفت‌و‌گو با(ایسنا)، ‌با اشاره به جلسه عصرروز (دوشنبه) هیأت رئیسه اظهار کرد: در این جلسه مقرر شد آقای باهنر اولین جلسه کمیسیون تلفیق را فردا(سه شنبه) تشکیل دهند تا اعضای هیأت رئیسه تعیین شود و از هفته آینده کمیسیون تلفیق تشکیل جلسه دهد.

وی افزود: سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل نیز با حضور در جلسه دیروز هیأت رئیسه گزارشی از وضعیت پدافند غیرعامل ارائه کرد و برخی خلاء های قانونی را مورد اشاره قرار داد که باید با کمک دولت و مجلس رفع شود.

نعمتی همچنین از تمدید مهلت تحقیق و تفحص از سازمان جنگل ها و مراتع تا پایان سال در جلسه دیروز هیأت رئیسه خبر داد.

این عضو هیأت رئیسه مجلس همچنین گفت که هیأت رئیسه بنا دارد جلسه مشترکی را بین مجلس و قوه قضاییه در راستای همفکری و هم اندیشی این دو قوه برگزار کند.

وی در پایان درباره نامه اعتراضی اعضای کمیسیون اصل ۹۰ برای حضور در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۴ نیز خاطر نشان کرد : در ماده ۴۹ آیین نامه داخلی مجلس ۱۳ کمیسیون تخصصی مجلس نام برده شده‌اند که کمیسیون اصل ۹۰ جزو آن‌ها نیست بنابراین با توجه به آیین‌نامه ما نمی‌توانیم اقدامی در این زمینه انجام دهیم چرا که کمیسیون های اصل ۴۴ و اصل ۹۰ کمیسیون تخصصی نیستند و نمایندگان این کمیسیون ها نمی توانند درکمیسیون تلفیق نیز حضور یابند.

نظر شما