شناسهٔ خبر: 79410 - سرویس چندرسانه‌ای
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گرانترین فوتبالیست تاریخ جهان کیست؟ +تصاویر

بسیار جالب است که یک فوتبالیست از ولز گرانترین بازیکن تاریخ جهان میشود واین بازیکن کسی نیست جز "گرت بیل" که رکورد "کریستین ویری"، "هرنان کرسپو" و "کریس رونالدو" را شکسته است.

به گزارش نماینده، "گرت فرانک بیل" متولد ۱۶ ژوئیه ۱۹۸۹ با تنها ۲۵ سال سن  و با قد  یک متر و۸۳ سانتی متر به عنوان یک بال چپ و اعجوبه در فوتبال جهان فعالیت حرفه ای خود را  در سال ۲۰۰۶ در سن ۱۷ سالگی از ساوتهمپتون آغاز کرد و طی ۴۰ بازی، ۵ گل به ثمر رساند. "گرت بیل" در سال ۲۰۰۷ به تاتنهام هاسپرز پیوست و تا سال ۲۰۱۳ طی ۱۴۶ بازی، ۴۲ گل به ثمر رساند.

 

 

 

گرت بیل در سال ۲۰۱۳ با رقم نزدیک به ۱۰۰ میلیون یورو رکورد ۹۴ میلیون یورویی کریس رونالدو در تاریخ انتقالات را شکست و رتبه نخست را کسب کرد.

براساس این گزارش، گرت بیل که سرعت خیره کننده وتکنیک قابل توجهی دارد از سال ۲۰۰۶ طی ۴۸ بازی، ۱۴ گل به ثمر رساند و با رئال مادرید قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و جام باشگاه های جهان را تجربه کرده است وهمچنین با تاتنهام نایب قهرمان یوفا شد.

عنوان برترین بازیکن جوان سال ۲۰۰۷ نیز به "گرت بیل" اختصاص یافته وبارها در لیگ برتر انگلیس ولالیگا به عنوان بازیکن ماه انتخاب ونامزد شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما