شناسهٔ خبر: 79396 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

صفارهرندی:

فتنه تمامی ندارد/ می‌خواهند عوامل فتنه را قهرمان جلوه دهند،

صفارهرندی431 عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: فتنه تمامی ندارد؛ باید برای مواجه و پیشگیری از فتنه تمهیداتی اندیشید.

به گزارش  نماینده محمدحسین صفار هرندی شب گذشته در جمع دانشجویان دانشکده علوم قرآنی شیراز گفت: فتنه محیط غبارآلودی است که قدرت تشخیص را از فعالان آن می‌گیرد، ما همچنان نیازمند بحث درباره فتنه هستیم و به تبع آن درباره ۹ دی باید همچنان این مشغل فروزان نگه داشته شود.

وی با بیان اینکه فتنه تمامی ندارد، ادامه داد: فتنه را باید شناخت و باید برای مواجه با آن تمهیداتی اندیشید و راه برخورد و پیشگیری از فتنه را باید آموخت و آموزش داد، از اول انقلاب تا الان ما با فتنه‌های متفاوتی روبرو بودیم که مهمترین آن فتنه ۸۸ بود که در کشور رخ داد.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: امروز کمبودها و مشکلات اقتصادی جامعه از همین افرادی است که مسئله فتنه را ایجاد کردند، اختلافات مختلفی به‌وجود آمد تا بهانه‌هایی به دست دشمنان بیفتد، فساد خاستگاه زیاده‌طلبی افرادی است که باعث شده حکومت را طعمه‌ای برای بدست آوردن منافع خود کنند.

صفارهرندی با اشاره به اینکه دین ما دین اعتدال است، خاطرنشان کرد: در اعتدال باید از شعار بر حذر باشیم، بسیاری از افرادی که فریب خوردند تجدیدنظرطلب بودند و در جریان فتنه نقش ایفا کردند اما خوشبختانه ناکام ماندند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: نسخه‌ای که دوم خردادی‌ها و اصلاح‌طلبان در مورد انقلاب و نظام اسلامی مطرح کردند متأثر از نگاهی ناظر به حفظ اسم جمهوری اسلامی با به هم زدن رسم آن بود که به لحاظ محتوایی خالی از محتوی اصیل انقلاب اسلامی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان با اشاره به اینکه آنهایی که می‌خواهند عوامل فتنه را قهرمان جلوه دهند، تأکید کرد: اینها گذشته‌های قابل دفاعی دارند ولی چطور شد وقتی در این نبرد رویارویی دو جبهه مدافع از حریم نظام و مغرضان، طرف مغرضین را گرفتند و در  خود شک نکردند.

نظر شما