شناسهٔ خبر: 79349 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

"آقا محمدی" در واکنش به اظهارات رئیس جمهور :

غرب بر اساس ایدئولوژی‌اش مذاکره می‌کند/ ما هم نمی‌توانیم اصولمان را کنار بگذاریم

ابراهیم آقامحمدی/2 عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در واکنش به سخنان امروز رئیس جمهور، گفت: غرب بر اساس یک ایدئولوژی با ما مجادله می کند ما هم براساس ایدئولوژی مان نمی توانیم کوتاه بیاییم و اصول مان را کنار بگذاریم.

ابراهیم آقامحمدی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نماینده در خصوص اظهارات  حسن روحانی مبنی بر اینکه "مگر در میز مذاکره بحث آرمان و اصول مطرح است؟ اینها توهمات است و عده‌ای در توهمات زندگی می‌کنند"، گفت: سر میز مذاکره نه آنها و نه ما راجع به آرمان و اصول بحث نمی‌کنیم، در دنیای امروز بحث منافع است و هر کشوری دنبال منافع و خواست خود است، اساس بحث سیاست خارجی منافع است و نه اصول و آرمان‌ها" اظهار داشت: اصول و اعتقادات ما دینی است و بهرحال نظامی بر پایه یک ایدئولوژی و فرهنگ شناخته شده، بنیانگذاری شده است و قطعا در هر مذاکره ای نمی توان بگوییم آنچه برایش انقلاب کرده ایم دیگر اصل نیست.

 وی ادامه داد: غرب هم بر اساس فرهنگ لیبراستی و نفع شخصی اش مذاکره می کند و می خواهد ایدئولوژی، اصول و ارزش های مورد نظرش را بر ما حاکم کند. تسلط تفکر یک جمع به نام لیبرال بر تفکر دینی ما که بر هر حال دو نقطه متضادند و آیا غرب حاضر است از فرهنگ و اصولی که دارد، عدول کند؟

این نماینده مردم لرستان خاطرنشان کرد: غرب بر اساس یک ایدئولوژی با ما مجادله می کند ما هم براساس ایدئولوژی مان نمی توانیم کوتاه بیاییم و اصول مان را کنار بگذاریم. این درست است که مابه مذاکرات نمی رویم تا درس احکام به نفرات مذاکره کننده آنان بدهیم، ولی از حدود اهداف و آرمان های مان هم به هیچ وجه کوتاه نمی آییم که فرهنگشان را به ما چیره کنند.

آقامحمدی خاطرنشان کرد: منافع ما در چارچوب آرمان ماست، آرمان و منافع ما از هم جدا نیستند و لذا ما حتما در مذاکرات از اعتقادات و خط قرمزهایمان نخواهیم گذشت و ظلم  و تسلط بیگانه را نمی پذیریم و این حکم خداست. اینکه خودمان را ضعیف کرده و قیومیت یک تفکر دیگر غیرالهی را بر تفکر الهی مان بپذیریم اصلا قابل قبول نیست و ما از حدود اعتقادات و خط قرمزهای فرهنگی مان عدول نخواهیم کرد.

نظر شما