شناسهٔ خبر: 79347 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

آلیا در واکنش به اظهارات رئیس جمهور:

اصول ما عین منافع ما و منافع ما عین اصول ماست

فاطمه آلیا/2 عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس: به نظر می رسد کسانی که برای سخنرانی های رئیس جمهور محترم بخاطر تراکم کاری ایشان متن و یا مشورت می دهند، باید در ماهیت انقلاب و در مطالبات آرمانگرایانه و واقع بینانه مردم ما که اصول مان عین منافع است و منافع هم عین اصول مان است، دقت کنند.

فاطمه آلیا، نماینده مردم تهران در گفتگو با نماینده در واکنش به اظهارات رئیس جمهورمبنی بر اینکه "مگر در میز مذاکره بحث آرمان و اصول مطرح است؟ اینها توهمات است و عده‌ای در توهمات زندگی می‌کنند،   سر میز مذاکره نه آنها و نه ما راجع به آرمان و اصول بحث نمی‌کنیم، در دنیای امروز بحث منافع استو هر کشوری دنبال منافع و خواست خود است، اساس بحث سیاست خارجی منافع است و نه اصول و آرمان‌ها" اظهار داشت: هرگاه منافع را غیر از آرمان ها واصول بدانیم یعنی اینکه نگاه ما بدنبال منافعی است که با آرمانها و اصول اصلی انقلاب مان متفاوت است یا اینکه آرمانها و اصول را در یک مسیر دیگر پیگیری کنیم و منافع را از دید خودمان و از دید دیگر ببینیم که این نوع نگاه، سکولاریستی است.

نماینده مردم تهران افزود: این نوع نگاه نه در نهضت عاشورا مطرح بوده و نه در فرمایشات امام و مقام معظم رهبری و اساسا انقلاب ما به معنی منافع واقعی مردم ماست و منافع و ارمان های ما از هم جدا نیستند.

این عضو کمیسیون اجتماعی یادآور شد: مقام معظم رهبری در سالهای اخیر فرموده اند که ما آرمانگرای واقع بین هستیم. ولی در عین حال کلیه مواضع، دیدگاه هاو عملکردمان در راستای آرمانگرایی واقع بینانه است.

آلیا در ادامه خاطر نشان کرد: به نظر می رسد کسانیکه برای سخنرانی های رئیس جمهور محترم بخاطر تراکم کاری ایشان متن و یا مشورت می دهند، باید در ماهیت انقلاب و در مطالبات آرمانگرایانه و واقع بینانه مردم ما که اصول مان عین منافع است و منافع هم عین اصول مان است، دقت کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس عنوان داشت: ما نباید با القای یک نگاه سکولاریستی منافع و آرمان هایمان را از هم جدا کنیم. مگر اصول و منافع خلاف آرمان های ماست؟ دکتر روحانی باید در مشورت ها و متونی که در اختیارشان قرار می گیرد آن نگاه خودشان را به عنوان یک روحانی حوزه دیده بکاربگیرند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس در پایان خاطرنشان کرد: موضوعی که رئیس جمهور مطرح کرده اند، قابل تامل است و قطعا انتظار می رود این بیانات را در سخنرانی بعدی اصلاح کنند. همین طور که در هفته گذشته وقتی در اجلاسی مطرح کردند که ساخت موشک های دوربرد اقتدار نیست و وقتی مورد نقد دلسوزان و اندیشمندان قرار گرفتند ایشان این نقد را پذیرفته و در سخنرانی بعدی این موارد را اصلاح کردند.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۳-۱۰-۱۶ ۱۵:۴۲ 0 0

    درود بر بانوی فرهیخته و آگاه خانم دکتر آلیا
                                

نظر شما