شناسهٔ خبر: 79097 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

سفر غیر رسمی ظریف به مشهد

ظریف وزیر امور خارجه امروز در جریان سفری غیررسمی به مشهد، در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این شهر در حرم مطهر امام رضا(ع) شرکت کرد.

به گزارش  نماینده  به نقل از ایرنا، 'محمدجواد ظریف' همچنین پیش از اقامه نماز، با آیت الله 'سیداحمد علم الهدی' امام جمعه این شهر در محل رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر امام رضا(ع) بدون حضور خبرنگاران دیدار و پیرامون مسائل مختلف ملی، بین المللی و مذاکرات هسته ای گفت و گو کرد.

وزیر امور خارجه همچنین پیش از حضور در مراسم نماز جمعه مشهد از صندوقهای خاتمکاری حرمین امام موسی کاظم و امام جواد (ع) در محل نمایشگاههای دائمی آستان قدس رضوی در مشهد بازدید و از نزدیک در جریان مراحل ساخت آنها قرار گرفت.

ظریف در این خصوص گفت: مشارکت کشور و ملت ایران در ساخت و بازسازی حرمهای ائمه اطهار(ع) نشانگر عشق و ارادت به این بزرگواران و اقدامی بسیار ارزشمند است.

رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور نیز از دیدار امروز ظریف با 'علیرضا رشیدیان' استاندار خراسان رضوی خبر داد.

'غلامرضا ارباب خالص' گفت: در این دیدار موضوعات مختلف با محوریت روابط خارجی استان خراسان رضوی، ظرفیتهای گردشگری خارجی، سرمایه گذاری در این استان و نیز موضوع ترانزیت کالا از طریق خراسان رضوی به کشورهای همسایهف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وزیر امور خارجه که دیشب به منظور زیارت بارگاه منور حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) به مشهد سفر کرده بود بعدازظهر جمعه دوازدهم دی ماه مشهد را به مقصد تهران ترک کرد.

نظر شما