شناسهٔ خبر: 79050 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ملکشاهی در دیدار با طلاب جامعة‌المصطفی:

داشتن مجلسی با اختیارات بالا از شاخصه‌های دموکراسی است

ملکشاهی رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: یکی از شاخصه‌های دموکراسی در جوامع امروزی داشتن مجلسی با اختیارات بالا به عنوان منعکس‌کننده اراده ملت‌هاست.

به گزارش نماینده به نقل از خبرگزاری فارس، جمعی از طلاب مؤسسه زبان و فرهنگ‌شناسی جامعةالمصطفی العالمیه روز گذشته با اللّهیار ملکشاهی رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.

ملکشاهی در ابتدای این دیدار با اشاره به اینکه زبان مهمترین و یکی از ابزارهای اساسی ارتباطات میان افراد و جوامع مختلف است، ‌ گفت: آشنایی و تسلط بر چند زبان می‌تواند نقش مؤثری در تبلیغات اسلامی و رواج فرهنگ اسلامی میان سایر ملت‌ها و ادیان داشته باشد.

وی در ادامه این دیدار با اشاره به جایگاه مجلس در نظام جمهوری اسلامی ایران، افزود: یکی از شاخصه‌های دموکراسی در جوامع امروزی داشتن مجلسی با اختیارات بالا به عنوان منعکس‌کننده اراده ملت‌هاست و با توجه به اختیارات وسیعی که قانون اساسی برای مجلس شورای اسلامی شناخته است می‌توان از جمهوری اسلامی ایران به عنوان دموکراتیک‌ترین کشور در این زمینه یاد کرد.

ملکشاهی در پایان با تشریح نقش قوای سه‌گانه در نظام جمهوری اسلامی ایران توضیحاتی درباره اصول مختلف قانون اساسی، جایگاه ولایت فقیه در این قانون و ساز و کارهای دموکراتیک پیش‌بینی شده در آن ارائه کرد.

در ادامه این دیدار برخی از اعضای مؤسسه زبان و فرهنگ‌شناسی جامعةالمصطفی العالمیه نیز با طرح سؤالاتی درباره همکاری‌های پارلمانی مجلس و نقش آن در ارتباطات ملت‌ها با یکدیگر با رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت‌وگو و تبادل‌نظر کردند.

نظر شما