شناسهٔ خبر: 78926 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

خبرنگاران به پاکستان نروند! +آمار کشته‌شدگان

خبرنگاران مجموعه خبرنگاران کشته شده که در سال ۲۰۱۴ هدف کشتارهای هدفمند، بمب‌گذاری و يا تيراندازی قرار گرفتند به ۱۱۸ تن افزايش يافت.

به گزارش نماینده به نقل خبرگزاري رويترز، فدراسيون بين‌المللي خبرنگاران اعلام کرد: مجموعه خبرنگاران کشته شده که در سال ۲۰۱۴ هدف کشتارهاي هدفمند، بمب‌گذاري و يا تيراندازي قرار گرفتند به ۱۱۸ تن افزايش يافت. اين در حالي است که سال ۲۰۱۳ اين آمار ۱۰۵ تن بود.

طبق گزارش فدراسيون بين المللي خبرنگاران که خود را بزرگترين نهاد خبرنگاران جهان مي‌داند، ۱۷ خبرنگار ديگر در اثر حوادث بلاياي طبيعي در حين انجام وظيفه کشته شدند. پس از پاکستان سوريه قرار دارد که در سال ۲۰۱۴، ۱۲ خبرنگار در آنجا کشته شدند. ۹ خبرنگار نيز در فلسطين و افغانستان جان خود را از دست دادند.

طبق آمار اين فدراسيون موسوم به آي اف جي (IFJ) هشت خبرنگار نيز در سال ۲۰۱۴ در عراق و اوکراين کشته شدند. در ميان کشته شدگان، خبرنگاران آمريکايي به نام "جيمز فولي" و "استفان ساتلوف" بودند که هر دو به دست داعش سرشان بريده شد. آمار آي اف جي نشان دهنده رشد تهديدها عليه حرفه روزنامه نگاري است و اين فدراسيون از دولت‌ها درخواست کرد تا حفظ جان خبرنگاران را در اولويت قرار دهند.

نظر شما