شناسهٔ خبر: 78687 - سرویس تاریخ
نسخه قابل چاپ

برگی از تاریخ؛

هاشمی: وحشی تر از آمریکا وجود ندارد

هاشمی رفسنجانی آیت الله هاشمی رفسنجانی: آمریکا به فکر جان اتباع خود نیست و از جریان گروگانها به عنوان تبلیغات سیاسی بهره برداری می کند.

به گزارش نماینده روزنامه ی جمهوری اسلامی در تاریخ ۹ دی ۱۳۵۹ مطلبی از رییس مجلس وقت نقل میکند که به شرح ذیل است:

هاشمی رفسنجانی: به اندازه نیاز و استقلال کشور سلاح تهیه می کنیم

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به اندازه نیاز و برای حفظ استقلال کشور سلاح تهیه می کنیم تاکید کرد :ما می خواهیم مجهز به سلاح تدافعی شویم و نه سلاح تهاجمی.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به اینکه ما برای حفظ استقلال کشورمان می جنگیم، اظهار داشت : اگر بنا باشد خرید سلاح مارا وابسته به کشوری کند ترجیح می دهیم بدون آن سلاح بجنگیم.

آمریکا به فکر جان شهروندان خود نیست

وی در ادامه در خصوص آزادی گروگانها نیز گفت: آمریکا به فکر جان اتباع خود نیست و از جریان گروگانها به عنوان تبلیغات سیاسی بهره برداری می کند.

رئیس مجلس با بیان اینکه آمریکا در بن بست قرار گرفته است، افزود: اگر اموال شاه مخلوع را به ایران پس دهند، دیگر نوکران  اموالشان را در آمریکا و در  بانک های آنها نمی گذارند و اگر اموال ایران را در بانک هایشان مسدود کنند دیگر هیچ کشوری حاضر نیست در بانک های آمریکا سرمایه گذاری کند.

هاشمی در ادامه و در پاسخ به ریگان که مردم ایران را بربر خوانده است گفت : بربر تر از سردمداران آمریکا ما در تاریخ کمتر پیدا می کنیم.

وی گفت : اگر مال مردم را خوردن، زور گفتن و اشغال نظامی کردن، خون ریختن و جنگ به راه انداختن و کشورها را به جان هم انداختن و استثمار کردن و اکثریت دنیا را گرسنه نگاه داشتن که تمام اینها کارهای آمریکا یی ها است اینها تمدن است آمریکا خیلی متمدن است و ما از این کارها بلد نیستیم.

رئیس جمهور باید درباره تکمیل کابینه پاسخگو باشد

هاشمی درباره تاخیر در تکمیل دولت و نداشتن وزیر برخی وزارتخانه ها نیز گفت: نخست وزیر دراین باره توضیحاتی را رائه کرده است و رییس جمهور هم باید پاسخگو باشد.

هاشمی همجنین تصریح کرد : رییس مجلس به عنوان عضو شوراب عالی دفاع در جلسات این شورا شرکت می کند اما مجلس دخالتی در اداره امور جنگ ندارد.

اگر آمریکا بخواهد حق ایران را بدهد خزانه اش خالی می شود

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین امروز در آغاز جلسه علنی از شوروی درخصوص اعتراض به حمله به سفارت کشورش از سوی اتباع افغانی به شدت انتقاد کرد.

هاشمی رفسنجانی در ادامه با اشاره به موضع گیری ریگان در خصوص گروگانها گفت: رویه آمریکا چه در زمان حاضر و چه در گذشته بسیار نادرست بوده است و گرفتن حق قانونی ما به هیچ وجه باج خواهی نیست.

وی افزود: اگر قرار باشد آمریکا حق ما را بدهد خزانه کشورش خالی خواهد شد.

 

منبع : روز شمار 

 

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۳-۱۰-۱۰ ۱۸:۴۹سعید 0 0

    نگاهی به مواضع گذشته و حال هاشمی نشان می دهد که این فرد یکی از نمادهای افراط در گذشته بوده است ، هر چند که اظهار نظر مطرح شده از هاشمی در این خبر اظهار نظر افراطی نیست ولی او امروز درست این اظهارات و سخنانی این چنینی را افراط می نامد ولی همچنان بر همان سابقه دهه 60 خود تاکید دارد ، سوالی که می شود پرسید این است که اگر آن سخنان افراط است چرا امروز هاشمی باید نماد اعتدال باشد؟! هاشمی باید به جای سخنرانی های روزمره اگر واقعا به اعتدال ادعایی خود معتقد است باید از گذشته خود توبه کند نه دیگران را متهم سازد ...
                                

نظر شما