شناسهٔ خبر: 78631 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

اینترنت رایگان در اتوبوس های مسافربری

مدیرکل حمل‌و‌نقل و پایانه‌های آذربایجان‌غربی گفت: برای نخستین بار در کشور، اتوبوس‌های ارومیه به تهران مجهز به اینترنت رایگان شدند.

به گزارش نماینده مجتبی رحمانی رضائیه در گفت‌و‌گو با تسنیم، از مجهز شدن اتوبوس‌های ارومیه - تهران به اینترنت رایگان خبر داد و اظهار داشت: ۳۰ هزار راننده در استان مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه ۱ هزار و ۶۵ دستگاه اتوبوس در استان اقدامات حمل و نقل مسافر را انجام می‌هند افزود: ۱ هزار و ۸۰۰ دستگاه مینی‌بوس و ۱ هزار و ۷۰۰ سواری کرایه خدمات مسافری در استان ارائه می‌هند.

مدیرکل حمل‌و‌نق و پایانه‌های آذربایجان‌غربی تصریح کرد: هم اکنون ۱۱ هزار ناوگان باری با بارگیر ثابت و ۷ هزار دستگاه نیز با بارگیر غیر ثابت فعالیت می‌کنند.

رحمانی رضائیه عمر ناوگان در آذربایجان‌غربی را مورد اشاره قرار داد و گفت: عمرناوگان باری استان از میانگین کشوری پایین است به طوری که سن ناوگان در آذربایجان‌غربی برابربا ۱۷/۵۳ صدم و سن ناوگان کشوری نیز برابر با ۱۶/۹۸ است.

وی عمر اتوبوس در آذربایجان‌غربی را برابر با ۱۲/۵۶ دانست و بیان کرد: این رقم در کشور ۱۲/۵۸ است و در مینی‌بوس نیز عمر استان ۲۵/۴۸ و در کشور برابر با ۲۵/۸۲ است و نیز عمر سواری کرایه در آذربایجان‌غربی ۹/۵ و در کشور نیز ۸/۳ عنوان شده است.

مدیرکل حمل‌و‌نقل و پایانه‌های آذربایجان‌غربی افزود: ۳۰۰ دستگاه از اتوبوس‌های استان «وی آی پی» هستند و سرویس دهی اتوبوس‌های استان نسبت به کشور مطلوب ارزیابی می‌شود.

رحمانی رضائیه از نوسازی ۸۵ درصدی اتوبوس‌های آذربایجان‌غربی خبر داد و گفت: برای نخستین بار در کشور برای زیر ۳۰۰ کیلومتر ۲ دستگاه اتوبوس ویژه در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه امسال برای نوسازی ناوگان استان تلاش‌های گسترده‌ای صورت گرفته است تصریح کرد: تفاهم‌نامه‌ای سه جانبه میان بیمه کارآفرین، بانک مهر اقتصاد و اداره کل حمل‌و‌نقل برای نوسازی ناوگان روستایی انجام شد.

مدیرکل‌حمل‌و‌نقل و پایانه‌های آذربایجان‌غربی بیان کرد: برای وارد کردن کامیون‌های با عمر زیر سه سال از خارج از کشور نیز مجوز صادر می‌شود که این اقدام نیز در راستای نوسازی ناوگان باری انجام می‌شود.

نظر شما