شناسهٔ خبر: 78574 - سرویس چندرسانه‌ای
نسخه قابل چاپ

بازگشت محمد قاضی به پرسپولیس!

محمد قاضی قاضي در آستانه بازگشت به تيم پرسپوليس قرار گرفته است، محمد قاضي در سال ۱۳۹۱ به پرسپوليس آمد اما بعد ازسپري کردن فصلي متوسط در سال بعد از اين تيم جدا شد و به استقلال پيوست.

به گزارش نماینده به نقل از ورزش سه، قاضی چهارمین مردی ست که بعد از انتقال بین سرخابی ها به تیم سابق خود بر میگردد، البته این در شرایطی است که این انتقال عملی شود.

اولین بازیکنی که بین تیم های پرسپولیس واستقلال جابجا شد وبه تیم سابق خود برگشت، غلامرضا فتح آبادی بود، اودر سال ۱۳۵۸ از تیم استقلال به پرسپولیس پیوست وبعد از ۶ سال حضور در این تیم دراسفند سال ۱۳۶۴ به استقلال برگشت، البته درباره فتح آبادی یک نکته منحصر به فرد وجود دارد که او در سال ۱۳۶۷ بار دیگر به پرسپولیس برگشت اما بعد از ۴ ماه تمرین در شروع مسابقات پروین او را خط زد واز وجود رضاعابدیان به عنوان مهاجم سرزن بهره برد؛ در آن سالها علی پروین عادت به داشتن بازیکنان پرتعداد برای پست های مختلف نداشت و به جای یاران متعدد، کوشش میکرد از ۱۴ یا ۱۵ بازیکن مرغوب بهره ببرد.

دومین بازیکن از این سنخ، شاهرخ بیانی بود که در سال ۱۳۶۴ از تیم استقلال به پرسپولیس پیوست ودر سال ۱۳۶۸ به تیم سابق خود برگشته والبته درگیر حواشی وهزینه های زیادی ناشی از برگشت به تیم سابق خود شد ومجبور شد به علت رفتن به تیم رقیب شاهد کاپیتانی افرادی کم سابقه تر از خود مثل رضا احدی، مختاری فر وحتی برادرش شاهین در حضور خودش باشد.

نفر سوم البته علیرضا واحدی نیکبخت بود که در سال ۱۳۸۶ از تیم استقلال جدا شد وبه پرسپولیس پیوست، تا سال ۱۳۸۸ در این تیم بود ودر سال ۱۳۹۲ به کمک امیر قلعه‌نویی نویی سرمربی استقلال به این تیم برگشت وهر چند بازگشت کم فروغی داشت اما به هر حال چهارمین بازگشته رسمی این عرصه بود.

در این بین کسانی بوده اند که بعد از انتقال به تیم رقیب، در پایان فوتبال خود به تیم گذشته خود ابراز ارادت داشته اند و خود را طرفدار وحامی تیم اولیه خود عنوان داشته اند ازجمله این نفرات می‌ توان اشاره کرد به:

۱ مجید نامجومطلق؛ او در سال ۱۳۷۳ به تیم پرسپولیس پیوست ۳ سال در این تیم بازی کرد، او ۲ سال آخر فوتبال را در تیم های کوچک بازی کرد وبعد از پایان دوران فوتبال خود با حضور در تیم پیشکسوتان استقلال خود را یک استقلالی تمام عیار معرفی داشت.

۲ رضا احدی؛ بعد از یک حضور عجیب ۶ ماهه در پرسپولیس سال ۱۳۷۴ خیلی زود اعلام کرد که حضور کوتاه مدتش در پرسپولیس نه به خاطر علاقه به این تیم بلکه برای کمک به یورگن گده سرمربی وقت این تیم و به علت تسلطش به زبان گده یعنی آلمانی بوده است.

۳ بهزاد داداشزاده؛ او در سال ۱۳۷۸ به استقلال رفت ۲ سال برای این تیم بازی کرد وبعد از پایان دوران فوتبالش به نحوی متعصبانه، از علاقه و تعلق خاطرش به تیم پرسپولیس گفت.

۴ علی انصاریان؛ در سال ۱۳۸۵ به استقلال رفت و سپس به تیم استیل آذین رفت وهمواره اعلام می‌ دارد که بزرگترین اشتباه دوران فوتبالش این بود که به استقلال رفته است، او همیشه با جمع پیشکسوتان پرسپولیس است.

در این عرصه شاهد حضور غیر رسمی افرادی در یکی از مقاطع بوده ایم. مثل فرزاد آشوبی که در تیم امید استقلال بازی کرد وسپس به پرسپولیس رفت و۳ سال بعد به تیم استقلال رفت یا جواد الله وردی که در سال ۱۳۴۷ در ۱۶ سالگی در تیم نسل اول این تیم مدت کوتاهی را همراهش بود اما در سال ۱۳۵۰ به استقلال رفت وسرانجام در سال ۱۳۵۲ به تیم پرسپولیس پیوست.

نظر شما