شناسهٔ خبر: 78495 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

زاکانی:

ایادی فتنه درخواست تحریم و فشارهای مضاعف علیه ایران داشتند

زاکانی دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی: ایادی فتنه با ایما و اشاره و یا مستقیما درخواست تحریم ها و فشارهای مضاعف را به جامعه ایران داشتند.

به گزارش نماینده علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران و عضو جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی درباره اینکه چرا فتنه خط قرمز ما محسوب می‌شود، به مهر، گفت: باید ابتدا به مردم عزیزمان تبریک گفت و خدا را شکر کرد که با بصیرت و تیزبینی که در مردم ایران اسلامی بود با حضورشان در ۹ دی این بساط را جمع کردند و خودشان منشاء یک تحول و بالا رفتن زمینه های روشن بینی شدند که این موضوع نیز در آینده مصونیت را برای ما ایجاد کرد. اما حساسیت ها از این جهت بوده که فتنه یک امر طراحی شده ای برای نظام اسلامی بود که اساس نظام را هدف قرار داده بود و ابعادش هم ابعاد جهانی بود، یعنی طراحی نظام جهانی علیه نظام اسلامی.

وی ادامه داد: همچنین عده‌ای در داخل دانسته یا ندانسته آب به آسیاب دشمن ریختند و عملا خودشان را هیزمی کردند که آتش دشمن را در خانه بیفروزند، لذا این حساسیت ها به دلیل ابعاد بزرگ و اتفاق عظیمی بود که رخ داد.

زاکانی گفت: این در حالی بود که اتفاقات همسان از این قبیل در سایر کشورهایی که تازه استقلال یافته بودند تحت عنوان انقلاب های رنگین روی داد که موجب تغییر حاکمیت ها در آن کشورها شد، اما این برنامه را نتوانستند در ایران اسلامی با هدایت و رهبری مقام معظم رهبری و بصیرت مثال زدنی مردم پیاده کنند.

وی گفت: اما به طور کلی اصل حادثه آنقدر مهم بود که به ما آفت‌ها و صدمات جدی زد لذا خود فتنه یک قانون شکنی بزرگ و دروغی عظیم همچون مطرح کردن تقلب بود که به عنوان یک تهمت نثار انقلاب اسلامی و نظام اسلامی کردند. فتنه عبور از حق و حقوق قانونی مردم و زیر پا گذاشتن عظمت خلق شده در پای صندوق های رای در ۲۲ خرداد ۸۸ بود.

جنگ قدرت در خدمت نظام سلطه

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: فتنه در واقع یک دعوای کوچک بین دو سلیقه نبود. فتنه صرفا یک جنگ قدرت نبود بلکه جنگ قدرتی بود که در خدمت نظام سلطه قرار می گرفت که این نظام سلطه نیز به دنبال ریشه کن کردن انقلاب اسلامی بود.

زاکانی ادامه داد: از این جهت به واسطه اینکه این تجربه هر کجا اتفاق افتاد توانست بنیان افکنی کند به جز ایران اسلامی و از این جهت که فتنه قانون شکنی و عبور از خطوط قرمز در نظام اسلامی و تضییع حق و حقوق مردم بود، آنها پنجه به چهره نظام اسلامی کشیدند و تهمت را نثار انقلاب اسلامی کردند و این چهره مشعشع را در جهان کنونی مرکوب ساختند.

این فتنه بسیار آسیب و آفت برای کشور داشت لذا عواملی که آن را ایجاد کردند باید در پیشگاه خداوند و رهبری مقام معظم انقلاب و مردم عزیزمان پاسخگو باشند.

 به ما می‌گویند معتقد به تقلب نیستیم اما حاضر نیستند به مردم بگویند

علیرضا زاکانی معتقد است در عین حال که این صدمات به نظام، مردم و ملت زده شد اما هیچ پشیمانی در ظاهر صدمه زنندگانش وجود ندارد به طوری که در درون خودشان بیان می دارند که ما معتقد به تقلب نیستیم و اصلا امکان تقلب به این وسعت و معنا در انتخابات وجود ندارد. وی در این باره گفت: طرفداران فتنه این مسئله را اعلام می کنند و حتی به ما هم می گویند اما حاضر نیستند این موضوع را به مردم بگویند و حاضر نیستند این بی تقوایی را که بخشی از یک جریان رقم زد بیایند و ابراز کنند لذا هنوز بر دروغ خودشان پابرجا هستند.

فتنه خط قرمز بوده و هست

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بیان فتنه گران هنوز آب به آسیاب دشمن می ریزند و امکانی را فراهم می کنند که دشمن (آمریکا) به عنوان سخنی مطلوب آن را طلب کند. دشمنی که حتی یک روز خوش به نظام اسلامی نشان نداده است، از این جهت در تمام مسائلی که مطرح شد و به واسطه ابعاد بزرگ جنایات رخ داده فتنه یک خط قرمز بوده و هست.

زاکانی ادامه داد: فتنه جرمی بود که در ابعاد گسترده در جهاد اکبر رخ داد و به واسطه دروغی که عده ای جلع کردند و در این میان مزدوران فرصت طلبی وجود داشتند که به دنبال آشوب بودند و مردم را مورد هدف قرار داده بودند و صدمات و جراحات زیادی را مرتکب شدند و از طرفی هم به مقدسات و آرمان های مردم در عاشورای حسینی توهین کردند. همه این مسائل از فتنه بستری ساخته تا مادامی که انقلاب اسلامی باشد فتنه باید به عنوان نشان گاه مورد توجه قرار بگیرد.

مشارکت گسترده مردم در انتخابات سال ۸۸ ظرفیت بسیار بزرگی را خلق کرد که این ظرفیت همواره می توانست نظام را از مشکلات متعدد از جمله تحریم ها و دیگر مسائل عبور دهد و بیمه کند.

ایادی فتنه درخواست تحریم ها و فشارهای مضاعف را علیه ایران داشتند

نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی با اشاره به ابعاد بین المللی فتنه ۸۸ نیز گفت: فتنه و آشوبگری های پس از آن سبب شد دشمن و اوبامایی که دو روز قبل از ۲۲ بهمن به مقام معظم رهبری نامه نوشته بود و بیان کرده بود که در همه سطوح آماده مذاکره است بعدا و پس از آن اتفاقات به جمع بندی دیگر برسد و همان راه بوش را ادامه دهد و در نهایت به این جمع بندی برسد تا با اعلام تحریم های شدید و خیانتکار علیه ملت ایران شتاب رشد پیشرفت را در جامعه کاهش و کند و همچنین نارضایتی را در جامعه دامن بزنند تا بدین واسطه یک رویگردانی اجتماعی در جامعه به وجود بیاید و بدتر از آن اینکه عده ای در داخل کشور به این اقدامات چراغ سبز نشان دادند و ایادی فتنه با ایما و اشاره و یا مستقیما درخواست این تحریم ها و فشارهای مضاعف را به جامعه ایران داشتند.

زاکانی افزود: هرچه نگاه می کنیم می بینیم فتنه ابعاد گسترده ای دارد که هم در آن مقطع آسیب جدی به جامعه وارد کرد و هم در مقاطع بعد زمینه را برای تشدید فشارها علیه ملت ما فراهم آورد و دشمن را امیدوار کرد.

وی ادامه داد: چنانچه در سالروز فتنه در سال ۸۹ اوباما بیانات صریحی در این رابطه داشت و شرایطی را دنبال کرد که محصول آن برای ما بسیار آسیب زننده بود و همچنین قطعنامه هایی را علیه ما تصویب کردند که تشدید تحریم ها را در پی داشت.

همچنین در آن مقطع نیز سفیر اسرائیل در آمریکا طی اظهاراتی پیرامون اتفاقات رخ داده در ایران بیان داشت که همه این فشارها (تحریم و قطعنامه) را وارد می‌آوریم که باعث رویگردانی جامعه شود و همچنین سفیر آمریکا در بحرین در این رابطه صراحتا اعلام می دارد که این فشارها سبب می شود مردم برای عبور از این فشارها به اپوزیسیون جدید پناه ببرند که منظورشان از این اپوزیسیون جدید عناصر و سران فتنه بود.

خدشه وارد شدن به آبروی نظام در عرصه بین الملل

زاکانی در پایان یادآور شد: به طور کلی و با توجه به مطالبی که عنوان شد اینگونه به نظر می رسد که هم نقشه راه دشمن معلوم بود و هم اشتباه، جنایت و خیانت بزرگی که در داخل کشور رخ داد مشخص و آشکار بود. لذا در این رابطه نظام و مقام معظم رهبری تمام این اتفاقات را تحمل کردند، برای اینکه خود جامعه و مردم به یک نتیجه مشخصی از این اتفاقات برسند که پس از گذشت هشت ماه و در ۹ دی جامعه و مردم به این نتیجه رسیدند که عده ای به واسطه قدرت طلبی و هر چیز دیگری که در ذهنشان بوده آمدند بستری را فراهم کردند که در آن حق و حقوق ملت و قانون تضییع شد.

این عده که به واسطه قدرت طلبی آمده بودند حیثیت و آبروی نظام اسلامی را در جهان بردند و جرم سنگینی مرتکب شدند که مردم عزیزمان پاسخ مناسبی در ۹ دی به آنها دادند و همچنین مردم با آگاهی بخشی که مقام معظم رهبری فرمودند و با صبر و تحملی که از خود نشان دادند این حادثه بزرگ را رقم زدند که بحمدالله ۹ دی به عنوان منشاء تحول در جامعه اسلامی مطرح شد.

نظر شما