شناسهٔ خبر: 77990 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

به موقوفات قرآنی توجه چندانی نمی‌شود

مجلسی34 نماینده مردم تربت حیدریه درمجلس گفت: به موقوفات قرآنی توجه چندانی نمی‌شود.

به گزارش نماینده، ابوالقاسم خسروی درگفت‌وگو با (ایسنا) اظهارکرد: وقف سنت پسندیده‌ای برای برطرف کردن نیاز جامعه به ویژه اقشار آسیب پذیر است واگر احیا شود کمک بزرگی به نیازمندان جامعه خواهد بود.

وی بر پررنگ کردن نقش مردم دروقف تاکید کرد وگفت: اگر بخواهیم فرهنگ وقف باقی بماند باید آن را مثل نماز، روزه وصدقه درزندگی مردم مطرح کنیم.

خسروی با اشاره به جایگاه وقف درزندگی مردم افزود: درآیات و وروایات اهل بیت (ع) بر فرهنگ وقف تاکید شده است وجایگاه واقعی آن را باید درجامعه احیا کنیم همچنین نهادینه سازی فرهنگ وقف با حضور ومشارکت مردم باید اجرایی شود.

وی با بیان اینکه باید وقف درجامعه نهادینه شود ومردم به ارزش واقعی وقف پی ببرند ادامه داد: درگذشته توسط بزرگان وائمه معصومین (ع) ارزش وقف به خوبی برای مردم بیان می شد وشاید یکی از عواملی که باعث رشد وقف درجامعه آن دوره بوده منوط به همین مسئله می شد.

نماینده مردم تربت حیدریه درمجلس درادامه توجه به بیشتر به موقوفات قرآنی را مهم ترین نیاز جامعه دانست وگفت : متاسفانه امروز به اهمیت موقوفات قرانی درجامعه کمتر توجه شده است، چراکه کمتر به این موضوع احساس نیاز می شود از این رو اگر مردم جامعه با ارزش ها واهمیت وقف قرآنی آشنا شوند به طور قطع با تمام وجود وارد این عرصه می شوند.

وی بیان کرد: مهمترین کارکرد وقف درجامعه اسلامی از گذشته دور تا کنون کارکرد آموزشی وفرهنگی است وابعاد آموزش و فرهنگی وقف درجوامع اسلامی بسیار گسترده است.

نماینده مردم تربت حیدریه درمجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آموزش وقف در راستای فرهنگ سازی این امر باید مد نظر قرار بگیرد وهرکس درجایگاهی که می تواند دراین زمینه فعالیت داشته باشد پیشقدم شود.

وی گفت : یکی از مطلوبترین وبهترین صدقات وقف است چراکه وقف جاری ومستمر بوده ودردوران حیات وبعد از حیات شخص ثمرات آن جاری وپابرجاست.

نظر شما