شناسهٔ خبر: 77951 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

پیرموذن: دولت باید بسترساز شنیدن صدای نقد در تمام مراکز دانشگاهی باشد

پیرموذن نماینده مردم اردبیل در مجلس در گفتگو با «نسیم» افزود: دولت نباید اجازه دهد که عده‌ای با اهداف سیاسی، دانشجویان که سرمایه اجتماعی نظام هستند را به انحراف بکشند

به گزارش نماینده، کمال الدین پیرموذن، نماینده مردم اردبیل در مجلس در گفتگو با «نسیم» اظهار داشت: همه عزیزانی که دلسوزان نظام هستند و دل در گرو توسعه همه جانبه کشور و تعالی ایرانیان و آرمان‌های نظام مقدس اسلامی دارند با صداهای متواضع باید در جهت افزایش سرمایه‌های اجتماعی و ایجاد نشاط خصوصاً افزایش همدلی و آشتی ملی گام بردارند. با وجود خصومت‌های جهان استکبار و خنجرهایی که در خصوص کاهش فاحش قیمت نفت به کشور زده شده باید این همدلی بیش از پیش افزایش یابد.

وی همچنین افزود: مقام معظم رهبری سیاست‌های دیپلماسی قهرمانانه را به دولت عرضه کرده است. در این سیاست‌های ابلاغی ضرورت بها دادن به همه صداها و مطالب و خدای ناکرده ایجاد شکاف و افراط و تفریط از هر دو طرف و خصوصاً به لحاظ شعار دولت و مطالبات مردم سفارش زیاد کرده است. نبی اسلام(ص) می‌فرماید افراطی‌های بهره‌ای از اسلام نبرده‌اند و ما افراط‌گری‌ها را محکوم می‌کنیم.

وی به تحرکات داعش و نقش عربستان در نابسامی منطقه اشاره کرد و عنوان کرد: در برخورد داعشی‌ها و تکفیری‌ها، بسترسازی عربستان ضد تعالی مسلمانان است. عربستان هم از نظر سیاسی و هم از نظر اقتصادی در کار ایران کارشکنی زیادی انجام داده است. در موضوع نفت که فشار به ایران زیاد است نیز ردپای عربستان به وضوح دیده می‌شود. همه اینها نشان می‌دهد که ما باید در این مقطع خاص به دلسوزان نظام و تضارب فکری متعدد بها بدهیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه اظهار داشت: امام(ره) می‌فرماید که امت بیاید و نقد بکند، نمی‌گویند امت را بیاوریم تقسیم‌بندی کنیم و بگوییم یکی بی سواد است یا یکی با سواد. همه هموطنان به عنوان امت اسلامی در ایران اسلامی از این اختیار و از این حق مسلم آزادی بیان برخوردارند.

پیرموذن در ادامه افزود: دولت باید به سرمایه عظیم مردمی که دارد احترام بنهد و در جهت افزایش سرمایه اجتماعی بکوشد. برای مراکز فرهنگی آنقدر پول گذاشتند ولی قیمت ‌نان ۶۵ درصد افزایش یافته و هستند مردمانی که متأسفانه به لحاظ کثرت جمعیت و به لحاظ عدم تأمین فرصت شغلی و مشکلات معیشتی، شرمنده تأمین نان شب خانواه خود هستند. این نشان می‌دهد که ما باید دستان خود را برای تمام سلایق باز کنیم و با توجه به منویات رهبری نظام هم دفاع کامل کنیم از دولت به لحاظ مشکلات امت و هم اینکه دولت هم باید بسترساز شنیدن صدای نقد و صدای چند صدایی در تمام مراکز دانشگاهی باشد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس با اشاره به نقش ارزشمند دانشگاه در رشد جامعه ادامه داد: دانشگاه اولین مرکز خردورزی و دانش‌پژوهشی و نقد اندیشمندانه است. کلید خوردن نقد و تضارب آرا در اعطای آرامش به دانشگاه و عقلانیت بیشتر در دانشگاه‌ها کمک می‌کند. نه اینکه در دانشگاه‌ها صداهایی بشنویم که با منافع نظام و کیان منافات دارد.

پیرموذن به سخنرانی یکی از فتنه‌گران در دانشگاه شیراز اشاره کرد و افزود: امیدوارم همه آنانی که با خط ولایت و با رهبری نظام بیگانه‌اند در این کشور رشد پیدا نکنند. دولت باید دقت کافی در برگزاری اینچنین جلساتی داشته باشد. با نزدیکی قلوب شیعیان به یکدیگر بیشتر به فکر سرمایه اجتماعی باشند و این منافع سیاسی درمنافع ملی و خصوصاً اهداف نظام رسوخ نکند. در هر حال آنانی که با رهبری و خط ایشان در عمل زاویه دارند نباید رشد پیدا کنند.

نظر شما