شناسهٔ خبر: 77870 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

اوباما به العبادی درباره داعش چه گفت؟

اوباما اوباما در گفگوی تلفنی با نخست وزیر عراق بر آمادگی واشنگتن برای حمایتهای لجستیکی، اطلاعاتی و نظامی از عراق در رویارویی با داعش تاکید کرد.

به گزارش نماینده به نقل از سومریه نیوز، دفتر نخست وزیری عراق با انتشار بیانیه ای از برقراری تماس تلفنی میان "حیدر العبادی" نخست وزیر این کشور و "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا خبر داد.

 بر اساس این بیانیه اوباما بر آمادگی واشنگتن برای حمایتهای لجستیکی، اطلاعاتی و نظامی از عراق در رویارویی با داعش تاکید کرده است.

اوباما همچنین ضمن اشاره به سفرهای اخیر العبادی به کشورهای منطقه این اقدام را بیانگر میزان توجه دولت جدید عراق به سیاست خارجی و افزایش تعامل با کشورهای منطقه در راستای مقابله با گروه تروریستی داعش دانست.

شایان ذکر است العبادی اخیرا در جریان سفر دوره ای خود به برخی کشورهای منطقه، به امارات، اردن و جمهوری اسلامی ایران سفر کرد.

از سوی دیگر العبادی در این گفتگوی تلفنی اعلام کرد که دولت تمام تلاش خود را برای تسلیح و آموزش نظامی به عشایر و نیروهای مردمی در مناطق درگیر در استانهای دیالی، صلاح الدین، نینوا و الانبار  به کار گرفته است.

العبادی همچنین بر لزوم همکاری همه کشورها با عراق برای مقابله با داعش که نه تنها عراق بلکه کل جهان را تهدید می کند، تاکید کرد.

نظر شما