شناسهٔ خبر: 77721 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

اصولگرایان در انتخابات آینده رقابت درون‌جریانی نمی‌کنند

زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس گفت: بر اساس تجربیات گذشته اصولگرایان به این نتیجه رسیده‌اند که رقابت درون‌جریانی کار درستی نیست.

‌ به گزارش نماینده به نقل از فارس از بیرجند، علیرضا زاکانی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر که در دوره جهاد اکبر هستیم نیاز به الگویی داریم که هم بتوان با آن گذشته را تحلیل کرد و هم آینده را مورد بحث قرار داد.

وی با اشاره به اینکه وقتی به منظومه فکری امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب نگاه می‌کنیم به الگویی منسجم دست می‌یابیم، تصریح کرد: در این الگو گذشته و آینده به درستی ترسیم شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی پایه اسلام ناب را گذاشت و محور مقاومت شد، ادامه داد: امروز نسبت به گذشته محور مقاومت قوی‌تر شده است و محور سازش ضعیف‌تر و این ضعف را به راحتی می‌توان در سکولاریسم مشاهده کرد.

زاکانی با توجه به اینکه در داخل نظام اسلامی نسبت به ولی فقیه سه دیدگاه وجود دارد، افزود: گروهی خودی‌ها، گروهی افراد بی‌تفاوت و گروه دیگر غیرخودی‌ها هستند.

وی با اشاره به اینکه گروه خودی‌ها آنهایی هستند که در راه انقلاب و قوانین اسلامی گام بر می‌دارند، ادامه داد: رهبر انقلاب از گروه غیرخودی‌ها با نام بلندگوهای دشمن یاد کرده است.

نماینده مردم تهران در مجلس گروه‌های خودی را به سه دسته تقسیم کرد و اضافه کرد: گروه‌های متقدم نسبت به ولایت فقیه، متاخر و ملازم این سه گروه هستند.

زاکانی یادآور شد: وقتی اکنون به صحنه نگاه می‌کنیم می‌بینیم شرایط بسیار حساسی در کشور حاکم است، ما با انتخابات مجلس و خبرگان رهبری روبه‌رو هستیم و عده‌ای که در درون گروه‌ها سناریوهای مختلفی را دنبال می‌کنند.

وی گفت: باید مجلس انقلابی و با اهداف اسلامی باشد در این صورت است که به اهداف انقلاب می‌رسیم.

نماینده مردم تهران ادامه داد: خبرگان رهبری تلاش می‌کند تا همه ظرفیت‌ها بسیج شود و جریان به سمت اعتدالی‌شدن پیش برود.

زاکانی یادآور شد: اصولگراها هم به این نتیجه رسیده‌اند که رقابت در جریان اصولگرایی کار درستی نیست که تجارب گذشته هم این را معلوم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه این‌ گروه‌ها باید با هم وحدت مبتنی بر اصول داشته‌ باشند، گفت: همه باید سعی کنند نگاه‌های تنگ‌نظرانه را جاری نکنند.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطر نشان کرد: عیب و حسن را باید در کنار هم دید و خالص‌سازی به روش تکثیر را ادامه داد.

نظر شما