شناسهٔ خبر: 77665 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

مطالعات شیعه در دانشگاه تورنتوی کانادا

دانشگاه خارج از کشور43 خانم کارن رافل، متخصص شیعه شناسی در دانشگاه تورنتوی کاناداست. مطالعات و آموزش های وی بر متون دینی، اعمال مذهبی و آموزه های شیعی در منطقه جنوب آسیا متمرکز است

به گزارش نماینده به نقل از مهر، مطالعات شیعه از جمله رشته هایی است که در بسیاری از دانشگاه های دنیا تدریس می شود. به عنوان نمونه در دانشگاه تورنتو مطالعات وسیعی در این باره صورت گرفته است. یکی از متخصصان این حوزه خانم کارن رافل، متخصص شیعه شناسی در دانشگاه تورنتوی کاناداست. مطالعات و آموزش های وی بر متون دینی، اعمال مذهبی و آموزه های شیعی در منطقه جنوب آسیا متمرکز است.

رافل مطالعاتی میدانی در زمینه شیعه شناسی در کشورهای ایران، هند، پاکستان و سوریه انجام داده است. رافل مدرک لیسانس خود را در رشته مذهب از کالج میدلبوری و مدرک فوق لیسانس و دکترای خود را در رشته مطالعات مذهبی با تمرکز بر مطالعات اسلامی از دانشگاه کارولینای شمالی- چاپل هیل دریافت کرد. اولین کتاب وی با عنوان، «جنسیت، تقدس، و اعمال روزمره در تشیع جنوب آسیا» در سال ۲۰۱۱ توسط انتشارات دانشگاه کارولینای شمالی منتشر شد. جدیدترین تالیفات وی بر زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) و رابطه پدر و  فرزندی بین پیامبر اسلام و حضرت زهرا (س) تمرکز یافته است. وی هم اکنون در حال کار برروی کتاب دوم خود با موضوع اهمیت جسم و بدن در تشیع است.

وی همچنین مقالاتی نیز در زمینه ماتم حسینی و واقعه کربلا به رشته تحریر درآورده است.

نظر شما