شناسهٔ خبر: 77547 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

نخستین ربات "دلتای صنعتی ایران" رونمایی شد

دلتای صنعتی در پانزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری از نخستین ربات دلتای صنعتی ایران که توسط پژوهشگران جوان شرکت دانش‌بنیان RSTL دانشگاه آزاد قزوین ساخته شده، رونمایی شد.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم،در پانزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری از نخستین ربات دلتای صنعتی ایران که توسط پژوهشگران جوان شرکت دانش‌بنیان RSTL دانشگاه آزاد قزوین ساخته شده، رونمایی شد.

مدیر اجرایی این طرح با اشاره به عمکلرد قدرتمند این ربات در بخش نرم‌افزاری، گفت: تمامی مراحل طراحی نرم‌افزار آن توسط محققان و پژوهشگران دانشگاه آزاد قزوین انجام شده و ما آماده‌ همکاری با شرکت‌های مختلف در تمامی پروژه‌های صنعتی هستیم.

وی افزود: در بخش سخت‌افزاری نیز بیش از ۸۰ درصد مراحل ساخت این ربات در مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد قزوین انجام شده که این مسئله نشان‌دهنده‌ توان و پتانسیل این دانشگاه در طراحی و ساخت قطعات است.

محمود غفوری مدیر فنی این طرح نیز در تشریح آن، گفت: این ربات قادر به جابجایی اجسام با دقت و شتاب بسیار بالاست و کاربردهای فراوانی در صنعت دارد.

وی تصریح کرد: این ربات، اولین ربات دلتای صنعتی ایران است که توسط شرکت دانش‌بنیان RSTL دانشگاه آزاد اسلامی قزوین طراحی و ساخته شده است.

پانزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فن‌آوری به مناسبت هفته‌ پژوهش و فناوری در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا شده و تا روز چهارشنبه ادامه دارد.

نظر شما