شناسهٔ خبر: 77529 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

بازسازی حرکت کاروان اسرای کربلا در همایش «خیمه خاتون داغ دیده» +عکس

اسرای کربلا43 یکی از برنامه هایی که در ۵ سال گذشته در روز اربعین حسینی برگزار می‌شود، برنامه «قافله تعزیه داران خاتون داغ دیده» است که در خلال این مراسم هفت شب مراسم تعزیه خوانی در میدان بهرود (شهرک مخابرات) نیز برپا شد.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، امسال نیز مانند سال گذشته مراسم تعزیه خوانی به مدت هفت شب توسط بسیجیان پایگاه شهدای مخابرات در خیمه تدارک دیده شده بود و به این منظور در ضلع شمالی بوستان پرواز برگزار شد و اولین مراسم تعزیه خوانی این برنامه امسال اجرا شد.

علیرضا ابوالفضلی عضو هیئت امنای مسجد آل‌البیت با ارائه گزارشی از برگزاری همایش «خیمه خاتون داغ دیده» به خبرنگار تسنیم،گفت: همزمان با روز اربعین کاروان نمادین اسرای کربلا در منطقه غرب تهران راهپیمایی کردند و در کنار خیمه خاتون داغ دیده نمایشگاه «از مدینه تا کربلا» نیز برپا شد.

وی افزود: به مناسبت سوگواری سالار شهیدان  در روز اربعین، خیمه عزداری اباعبدالله الحسین(ع) با نام «خیمه داغ دیده» در میدان بهروز به مدت ۷ شب برپا شد و در خلال آن مراسم تعزیه خوانی نیز برگزار شد. این مراسم هر شب از ساعت ۱۹ برگزار می‌شود.

ابوالفضلی ادامه داد: در این مراسم بزرگ در روز اربعین  «کاروان نمادین اسرای کربلا» از میدان بهرود تا چهار راه سرو به همراه پرچم ها، بیرق ها و کاروان شترها به راه می‌افتند و نزدیک به سه ساعت مسیر را به یاد کاروان اسرای کربلا پیاده روی می‌کنند.

وی با اشاره به این که این همایش حدود ۵سال از میدان بهرود تا حد فاصل چهار راه سرو در منطقه سعادت آباد برگزار می‌شود، گفت: این دسته عزاداری و همایش از جنب پارک پرواز سعادت آباد شروع می‌شود وهیئات مختلفی از غرب تهران، شهرک غرب و سعادت آباد و هیئت‌هایی که دارای علامت هستند بیرق و پرچم هستند به این همایش ملحق می‌شوند و در نزدیکی چهار راه سرو استقرار پیدا می‌کنند و با حضور اقشار مردم از مسجد پیامبر اعظم، المهدی، صاحب الزمان  و مسجدالرسول نماز ظهر و عصر اقامه می‌شود.

عضو هیئت امنای مسجد آل‌البیت یاد آور شد: در این مراسم دو  گروه‌ دمام زنی از بوشهر برنامه اجرا می‌کنند. در این مراسم  جمعیتی حدود ۶ هزار نفر حضور پیدا کردند و نماز جماعت ظهر و عصر به امامت رئیس مرکز امور مساجد منطقه حجت‌الاسلام میرشاه ولد اقامه شد و بعد از نماز حجت‌الاسلام میرلوحی سخنرانی کرد و پس از آن مداحان اهل‌بیت(ع) به ذکر مصیبت و مرثیه خوانی پرداختند.

وی افزود:کارگردانی این برنامه با آقای بادینفکر از اهالی منطقه شهرک مخابرات است. حدود ۱۵۰ میلیون تومان در هرسال برای این برنامه هزینه می‌شود. در جریان این همایش با همکاری شهرداری منطقه بیش از ۵ هزار نفر اطعام شدند.

 

نظر شما