شناسهٔ خبر: 77465 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

پیش بینی کواکبیان از مذاکرات هسته ای

موافقت نامه نهایی قبل از اردیبهشت ماه امضا خواهد شد

کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری گفت: معتقد هستم موافقت نامه نهایی قبل از اردیبهشت ماه سال آینده امضا خواهد شد، چرا که آمریکا و غرب نیز نیازمند این تفاهم هستند.

به گزارش نماینده به نقل از ایسنا، مصطفی کواکبیان در همایشی که از سوی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شد، اظهار کرد: زمان آن رسیده است که اصولگرایان کمی در بین مردم بروند و از نزدیک با مردم باشند.

وی خاطر نشان کرد: ما معتقد به رقابت اخلاقی و جوانمردانه هستیم و در این بین برای موفقیت در انتخابات مجلس انسجام و اتحاد بین اصلاح‌طلبان باید در اولویت باشد. رای مردم حق الناس است و از قبل از روز ثبت نام تا اعلام نتایج باید همه اخلاق را رعایت کنند.

کواکبیان گفت: اگر بخواهیم به عملکرد دولت در حوزه های مختلف دقت کنیم توسعه سیاسی داخلی کمترین امتیاز را خواهد داشت و در مقابل آن عملکرد سیاست خارجی، مسائل اجتماعی - فرهنگی، تحولات اداری و اقتصاد به ترتیب بیشترین تا کمترین امتیاز را به خود اختصاص می دهد.

دبیر کل حزب مردم سالاری با اشاره به حمایت های مقام معظم رهبری از تیم مذاکره کننده هسته ای گفت: معتقد هستم موافقت نامه نهایی قبل از اردیبهشت ماه سال آینده امضا خواهد شد، چرا که آمریکا و غرب نیز نیازمند این تفاهم هستند.

کواکبیان گفت: امروز چهار دیدگاه در خصوص آمریکا وجود دارد که اولی می‌گوید بدون هیچ قید و شرطی باید این رابطه را داشت که اشتباه است، چون اگر این طور بود اصلاً انقلاب نمی‌کردیم، موضع دوم که دولت نهم و دهم نماینده آن بود اصلاً به این موضوع اعتقادی نداشت هر چند این اواخر نامه‌هایی را رد و بدل کردند، دیدگاه سوم که این راه از طریق مذاکرات دنبال می‌شود و دیدگاه دولت کنونی است اما دیدگاه چهارم که بنده به آن معتقدم این است که در وزارت امور خارجه باکسی جداگانه برای موضوع داشته باشیم و برای آن برنامه‌ریزی کنیم و البته این‌که می‌گوییم رابطه، در عین‌حال معتقدیم که نمی‌خواهیم خیلی هم پسرخاله شویم.

کواکبیان ادامه داد: برخی دلواپسان با وجود صحبت‌های مقام معظم رهبری باز به طعنه زدن و به تکرار گوشه و کنایه‌ها ادامه می دهند اما به آنها گفتیم که ما دل آرام هستیم.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر شاهد هستیم که عده ای در مقابل مسائل مهم سکوت می کنند ولی بدانند هر دستی که بخواهد مردم را از نظام و ولایت فقیه جدا کند بر ضد نظام عمل کرده است.

این فعال سیاسی با اشاره به وظایف جنبش دانشجویی گفت: جنبش دانشجویی دارای پنج ویژگی هویت مستقل از دولت، عدم وابستگی به احزاب، تکیه بر مطالبات اصلی مردم، داشتن احساس مسئولیت و نقد حاکمیت است و امروز باید این جنبش مطالبات مردم را احصاء کرده و به دنبال این مطالبات باشد. یکی از مطالبات مردم این است که نتیجه بررسی‌ها درخصوص اختلاس و تخلفات مالی به کجا رسید؟ مبلغ هنگفتی در دولت قبل تخلف مالی صورت گرفته است و مردم از قوه قضاییه انتظار صراحت دارند تا متخلفین را به روشنی معرفی کنند.

نظر شما