شناسهٔ خبر: 77322 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

اطلاع‌رسانی درباره فساد ۱۲ هزار میلیاردی شفاف و بدون غرض‌ورزی باشد

میرمحمدی/1 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اطلاع‌رسانی‌ها باید در حوزه مسائل مالی باید به گونه‌ای باشد که واقعیات گفته شود.

به گزارش نماینده، محمدحسین میرمحمدی نماینده مردم گلپایگان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اعلام خبر کشف فساد مالی ۱۲ هزار میلیاردی اظهارداشت: اگر چه اطلاع‌رسانی موجب شفاف‌سازی در ارتباط با موضوعات می‌شود اما اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی باید به گونه‌ای باشد که مردم واقعیات را بدانند و در حوزه مالی و بانکی مجموعه گردشی مالی که یک فرد دارد عملکرد حساب وی را نشان می‌دهد.

وی افزود: آنچه که در مورد حساب افراد مطرح می‌شود مجموعه عملکرد بانکی آن فرد است و به عنوان نمونه در فساد ۳ هزار میلیاردی نیز آنچه که از بانک به صورت غیر قانونی برداشت شده بسیار کمتر از ۳ هزار میلیارد تومان بود، اما مجموع دریافت و پرداخت و گردش مالی آن حساب طی یکی دو سال ۳ هزار میلیارد رانشان می‌دهد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهارداشت: در مورد فساد ۱۲ هزار میلیارد تومانی نیز وضع به همین ترتیب است و مبلغی که به ناحق از بانک دریافت شده به همین ترتیب است که  اکثر پول دریافتی هم بازگردانده شده که دولت و قوه قضائیه باید نسبت به این موضوع عنایت و توجه داشته باشند.

میرمحمدی خاطر نشان کرد: اگر این گونه باشد که مبالغ دریافت شده از بانک در حد ۱۲ هزار میلیارد و امثال آن باشد دولت با چالش جدی در حوزه مالی مواجه می‌شود که البته ممکن است این گونه اطلاع‌رسانی‌ها به علت ناآگاهی و یا غرض‌ورزی صورت گیرد که باید این موضوع را مد نظر داشت که در حوزه مالی باید اطلاع‌رسانی‌ها به طور دقیق و شفاف باشد.

نظر شما