شناسهٔ خبر: 77279 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

دیدار یک روزه مدیران سیاسی ۱+۵ و ایران، ۲۶ آذر در ژنو

مذاکرات اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای تأیید کرد مدیران سیاسی ایران و گروه موسوم به ۱+۵ روز ۲۶ آذر در شهر ژنو سوئیس دیداری یک روزه خواهند داشت.

به گزارش  نماینده به نقل از  فارس، اتحادیه اروپا امروز (جمعه) تائید کرد که مدیران سیاسی ایران و گروه موسوم به ۱+۵ روز ۲۶ آذر (۱۷ دسامبر) در شهر ژنو سوئیس دیدار می‌کنند. بنا بر اعلام بروکسل، این دیدار یک روزه خواهد بود.

در بیانیه اتحادیه اروپا آمده است: «همانطور که بعد از آخرین دیدار E۳/EU+۳ (گروه ۱+۵) در روز ۲۴ نوامبر (سوم آذر) در وین اعلام شد، مدیران سیاسی E۳/EU+۳ و ایران بار دیگر در روز ۱۷ دسامبر (۲۶ آذر) دیداری یک روزه در ژنو خواهند داشت تا تلاش‌های دیپلماتیک در راستای رسیدن به یک راهکار بلندمدت و جامع را ادامه دهند.»

پیش از این سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه و نماینده ایران در مذاکرات هسته‌ای هم اعلام کرده بود که طرفین هفته آینده مذاکرات را در سطح معاونین در ژنو ادامه می‌دهند.

تازه‌ترین دور از مذاکرات هسته‌ای ایران و شش کشور روز سوم آذر در حالی با توافق برای تمدید هفت ماهه مذاکرات به پایان رسید که بر اساس توافق موقتی که سال گذشته تحت عنوان «برنامه اقدام مشترک» به دست آمد، طرفین باید نهایتا تا سوم آذر به راهکار جامع دست می‌یافتند. با این حال پابرجا بودن اختلافات موجب شد تا مهلت مذاکرات تا روز نهم تیر ماه سال آینده تمدید شود.

نظر شما