شناسهٔ خبر: 77037 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما

شرط ورود به دوره دکتری بدون آزمون

متقاضیان ثبت نام در دوره های بدون آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد باید زمان ثبت نام، از مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شده باشند.

به گزارش نماینده به نقل از روابط عمومی معاونت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد، دکتر علوی فاضل معاون سنجش و پذیرش این دانشگاه با اعلام این مطلب گفت: آن دسته از داوطلبان که به هر دلیلی امکان فارغ التحصیل شدن در زمان اعلام شده را ندارند، امکان شرکت در این دوره ها را نخواهند داشت.

وی درخصوص شرط معدل ثبت نام این دوره ها گفت: متقاضیان باید در رشته های علوم انسانی معدل ۱۸به بالا و رشته های غیرعلوم انسانی و رشته مدیریت خدمات بهداشتی درمانی و حسابداری معدل۱۷به بالا را در مقطع کارشناسی ارشد خود کسب کرده باشند.

معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: همچنین فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی ارشد پیوسته و دکتری حرفه ای و عمومی نیز باید حداقل معدل۱۷را کسب کرده باشند.

علوی فاضل تأکید کرد: متقاضیان باید حداقل نمره پایان نامه شان ۵ر۱۸باشد و حداکثر در شش نیم سال فارغ التحصیل شده و دروس معادل سازی نداشته باشند.

وی درخصوص مقالات چاپ شده داوطلبان گفت: این دسته از داوطلبان لازم است مقالات و تولیدات علمی چاپ شده خود در مجلات ISI و یا ISC و مجلات علمی پژوهشی فارسی زبان و غیرفارسی زبان داخلی یا خارجی و مقالات ارائه شده در کنفرانس ها و همایش های داخلی و خارجی بصورت فایل PDF در صفحه ثبت نام ارسال کنند.

علوی فاضل تأکید کرد: با توجه به این که ملاک رتبه بندی اولیه متقاضیان دوره بدون آزمون نمرات معدل، پایان نامه، رشته فارغ التحصیلی و فعالیت های علمی پژوهشی داوطلبان است؛ بنابراین هرگونه ثبت یا ارسال اطلاعات نادرست منجر به حذف داوطلب از پردازش خواهد بود.

نظر شما