شناسهٔ خبر: 76957 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

کواکبیان:

معترض لغو سخنرانی شریعتمداری هستم

کواکبیان "سخنرانی من در دانشگاه شهید بهشتی لغو شد اما همه به لغو سخنرانی شریعتمداری اعتراض کردند البته من به لغو سخنرانی شریعتمداری هم معترضم".

به گزارش  نماینده به نقل از ایسنا، مصطفی کواکبیان امروز (دوشنبه) در مراسمی که به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه علامه برگزار شد، با بیان این که جنبش دانشجویی دارای پنج ویژگی هویت مستقل از دولت، عدم وابستگی به احزاب، تکیه بر مطالبات اصلی مردم، داشتن احساس مسئولیت و نقد حاکمیت است، گفت: چه اشکالی داشت تشکل‌های دانشجویی دیروز سوالات خود را از رئیس جمهور می‌پرسیدند.

وی همچنین افزود:‌ سخنرانی من نیز در دانشگاه شهید بهشتی لغو شد اما همه به لغو سخنرانی شریعتمداری اعتراض کردند البته من به لغو سخنرانی شریعتمداری هم معترضم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه با بیان اینکه دولت پنجم و ششم و همچنین دولت هفتم و هشتم نسبت به جنبش دانشجویی خوب عمل نکردند، خاطر نشان کرد: ما در این دوره‌ها شاهد رکود و خمودگی جنبش دانشجویی بودیم.

دبیر کل حزب مردم سالاری در ادامه با بیان این که آفت جنبش دانشجویی وابستگی آنها به دولت است، خاطرنشان کرد: جنبش دانشجویی باید خط سیاسی داشته باشد اما نباید با احزاب رابطه تشکیلاتی داشته باشد. احزاب نباید در دانشگاه شغلی داشته باشند دانشجویان باید مرجع فکری جامعه باشند اما گاهی دانشجویان نسبت به مطالبات جامعه بی‌تفاوت می‌شوند.

کواکبیان همچنین افزود:‌ امر به معروف نباید فقط منحصر به دولت و حاکمیت باشد بلکه ملت هم باید دولت و حاکمیت را امر به معروف کند. در طرح امر به معروف مجلس به چنین امری توجه نشده است. گشت ثارالله و بقیه‌الله وجود داشته باشد اما این گشت‌ها مفهوم واقعی امر به معروف اسلامی نیست. دانشجو باید اولین کسی باشد که در برابر مفسده‌های بزرگ سیاسی و اجتماعی و اقتصادی فریاد بزند. من به دلواپس‌ها گفته‌ام که چرا آنها نسبت به فسادهای مالی و اقتصادی گذشته نگران نشدند و چرا ما نمی‌خواهیم به این فسادها رسیدگی کنیم؟ دانشگاه زنده باید پیشتاز در بیان مطالبات جامعه باشد.

به گفته‌ی وی، دولت هم باید شرایط فعالیت دانشجویی را در قالب قوانین فراهم کند.

نظر شما