شناسهٔ خبر: 76926 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ

نوبخت اعلام کرد:

حقوق کارمندان۱۴ درصد افزایش می یابد/ خبر خوش برای استخدامی های دولت

نوبخت/45 معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور تأکید کرد: همه کسانی که مراحل قانونی استخدام آنها طی شده است سال آینده استخدام خواهند شد.

به گزارش نماینده به نقل از واحد مرکزی خبر، محمدباقر نوبخت در نشست خبری در جمع خبرنگاران گفت: عمده درآمدهای پیش بینی شده در لایحه بودجه معطوف به درآمدهای داخلی است.  

وی در باره لایحه بودجه ۹۴ افزود: آنهایی که بیرون مرزها منتظرند ضعف ما را ببینند بدانند که ملت ایران همانطور که ۳۵ سال ایستاد با اتکاء مردم پیش می رویم.

وی افزود: حقوق و مزایای کارکنان دولت سال آینده بر اساس پیش بینی نرخ تورم ۱۴ درصد افزایش می یابد.

نوبخت تأکید کرد: همه کسانی که مراحل قانونی استخدام آنها طی شده است سال آینده استخدام خواهند شد.

وی همچنین از ۸۵۵ میلیارد تومان اعتبار برای صندوق نوآوری در جهت اقتصاد مقاومتی خبر داد.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور تأکید کرد: همه کسانی که مراحل قانونی استخدام آنها طی شده است سال آینده استخدام خواهند شد.

نوبخت  افزود: عمده درآمدهای پیش بینی شده در لایحه بودجه معطوف به درآمدهای داخلی است.

وی  گفت: سال ۹۴ سال عادی نیست و سال سختی در پیش است.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور افزود: سالهایی که کشور ۱۱۰ میلیارد دلار درآمد از فروش نفت داشت نصیب دولت تدبیر و امید نشد.

نوبخت افزود: ما نمی گوییم همه چیز آرام است اما مانند سریال گالیور هم نمی گوییم سراسر مشکل داریم.

وی گفت: آنهایی که بیرون مرزها منتظرند ضعف ما را ببینند بدانند که ملت ایران همانطور که ۳۵ سال ایستاد با اتکاء مردم پیش می رویم.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور افزود: حقوق و مزایای کارکنان دولت سال آینده بر اساس پیش بینی نرخ تورم ۱۴ درصد افزایش می یابد.

وی تأکید کرد: همه کسانی که مراحل قانونی استخدام آنها طی شده است سال آینده استخدام خواهند شد.

نوبخت از ۸۵۵ میلیارد تومان اعتبار برای صندوق نوآوری در جهت اقتصاد مقاومتی خبر داد.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور گفت: با اجرای لایحه بودجه سال آینده اقتصاد ایران رشد سرمایه گذاری ۴ درصدی، رشد اقتصادی ۲ و نیم درصدی و نرخ تورم ۱۴ درصدی را تجربه می کند.

نوبخت گفت: در اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در سال آینده مشابه امسال به هر متقاضی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان پرداخت می شود.

نوبخت ادامه داد: پیش بینی شده است در سال ۹۴ از محل اصلاح قیمت حامل های انرژی ۴۸ هزار میلیارد تومان درآمد کسب شود که ۴۲ هزار میلیارد تومان آن به صورت نقدی و غیرنقدی بین خانوارها توزیع خواهد شد و ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان نیز بین بخش های تولیدی به صورت تفاوت سود تسهیلات پرداخت می شود.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور ادامه داد: ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان نیز از محل درآمدهای اجرای قانون هدفمندی یارانه ها به طرح تحول سلامت اختصاص می یابد. ضمن آن که دولت سال آینده مجبور خواهد شد ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از محل درآمدهای عمومی به اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها تزریق کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا افراد پردرآمد را حذف می کنید یا انتظار خودانصرافی دارید؟ گفت: کسانی که امسال به صورت داوطلبانه از دریافت یارانه نقدی انصراف داده اند شاهد بوده اند منابع حاصل از انصراف آنها صرف کاهش قیمت خدمات درمانی در سراسر کشور شد و انتظار داریم افراد بیشتری در سال آینده با هدف کمک به اینگونه خدمات از دریافت یارانه نقدی انصراف دهند.

نوبخت درباره افزایش ۲۱ و ۸ دهم درصدی درآمدهای مالیاتی دولت در لایحه بودجه سال آینده گفت: این افزایش درآمد از گسترش پایه مالیاتی به دست خواهد آمد نه افزایش ضرایب آن.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور نرخ هر دلار را در لایحه بودجه ۹۴ دو هزار و ۸۵۰ تومان ذکر کرد و افزود: دولت به هیچ عنوان این نرخ را در کل سال ۹۴ تغییر نخواهد داد.

نوبخت گفت: این امید را داریم که در سال آینده بتوانیم نظام مدیریت شناور ارزی را بار دیگر در کشور اجرا کنیم.

نظر شما