شناسهٔ خبر: 76802 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

گزارش چند روز پیش ظریف در مجلس توهین به شعور نمایندگان بود

طبیب زاده نماینده مردم تهران گفت: گزارش بی‌محتوای آقای ظریف در مجلس را توهین به شعور نمایندگان می‌دانم و خاطرنشان می‌کنم که توافق بعد بسیار بدتر از عدم توافق است.

به گزارش نماینده به نقل از مهر، در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی زهره طبیب‌زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور با اشاره به اینکه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا در سده اخیر تنها ابرقدرت جهان بوده گفت: این دولت استکباری با مکانیزم‌های گوناگون حکومت‌های مستقل را ساقط کرده است و به بهانه واقعه ۱۱ سپتامبر و با وجود سلاح هسته‌ای در افغانستان و عراق حضور یافته است.

وی افزود: حمایت از شاهان گوش به فرمان در حوزه کشورهای عرب و آفریقا و نیز حمایت از تروریست‌هایی نظیر داعش برای درهم شکستن کشورهایی مانند سوریه و عراق از دیگر سناریوهای آمریکا بوده است.

نماینده مردم تهران ادامه داد: ۸ سال جنگ تحمیلی، فتنه ۸۸ و تحریم‌ها سناریوهایی بود که علیه جمهوری اسلامی ایران به کار گرفته شد اما با مکانیزم مدرنی همچون ولایت فقیه این سناریوها شکست خورد و انقلاب اسلامی نه‌تنها در آسیا بلکه به آفریقا هم صادر شد.

طبیب‌زاده گفت: آخرین سناریوی آمریکا علیه ملت ایران تحریم‌های همه‌جانبه بود و بهانه آن داشتن سلاح هسته‌ای شد در حالی که هند و پاکستان خود دارای این سلاح بوده اما جمهوری اسلامی ایران متهم به احتمال داشتن آن شده‌اند.

نماینده مردم تهران گفت: سردم‌داران آمریکا خود اظهار کردند تحریم‌ها انقلاب اسلامی را به پای میز مذاکره کشانده و در نهایت آنها را مجبور به داشتن تجهیزات فناوری هسته‌ای به شکل تشریفاتی و ظاهری کرده، وقتی سلاح تحریم یک بار از نظر آنها برای مذاکره کارساز بوده چه تضمینی وجود دارد که بعد از این به بهانه حقوق بشر و بهانه‌ای همچون حمایت از تروریست این سلاح باز به کار نرود.

وی خطاب به وزیر امور خارجه کشورمان افزود: در یک سال اخیر همه زیاده‌خواهی آمریکا را ملاحظه کردند؛ تنها راه عدم تحریم در جنگ اقتصادی گرفتن جبهه و سنگر اقتصادی است.

نماینده تهران خاطرنشان کرد: آقای ظریف علی‌رغم گزارش بی‌محتوای شما در چند روز اخیر که آن را توهین به شعور نمایندگان می‌دانم قانون همه یا هیچ پذیرفتن را برای شما یادآوری کرده و عنوان می‌کنم که توافق بعد بسیار بدتر از عدم توافق است.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۳-۰۹-۱۷ ۱۱:۰۸ 0 0

    درود بر بانوی فرهیخته و آگاه خانم دکتر طیب زاده. ما قدردان این نمایندگان بصیر و ارزشی هستیم.
                                

نظر شما