شناسهٔ خبر: 76658 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

بعضی کارگردان‌ها از روح زمانه خود عقب افتاده‌اند

مهدی کرم پور43 کارگردان سینما گفت: امروزه با وجود دسترسی به اشکال مختلف تصویری که به وجود آمده مسئله ساخت یک اثر پر مخاطب و جذاب خیلی پیچیده تر شده است.

به گزارش نماینده به نقل از باشگاه خبرنگاران،

"مهدی کرم پور" کارگردان سینما در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در خصوص علت ندیدن فیلم خوب از کارگردان‌های به نام در سال‌های اخیر گفت: بعضی از کارگردان‌ها از روح زمانه خود عقب افتاده‌اند، باید متوجه باشیم که دهه ۹۰ اقتضائات خودش را دارد، مخاطب عوض شده و با توجه به مسائل پیرامون و مرکز دریافت اطلاعات بسیار زیادی از قبیل اینترنت، ماهواره‌ها،‌ کانال‌های تلویزیونی و... قرار گرفته است.

وی افزود: در حال حاضر در مقابل مخاطب پیچیده‌ تری قرار داریم و این مخاطب نمی‌تواند آثار را به صورت تک محصولی بپذیرد،‌ چون امکان مقایسه و امکان انتخاب خیلی خوبی برای آن‌ها پیش آمده است، در نتیجه فیلم ساز باید به روز باشد، قدرت تخیل بالا داشته و نیاز جامعه و خاطب را به درستی درک کند.

وی اظهار داشت: شرایط قدیمی و تحمیلی مدیران فرهنگی که آن‌ها هم از مخاطبانشان عقب تر هستند، معضل دیگری است، آن‌ها با اعمال سلایق و در حقیقت ممیزی‌های سلیقه‌ای و ساختن شرایط گلخانه‌ای باعث شده‌اند آثار طبق نظرات آن‌ها عرضه شود.

کرم پور بیان کرد:‌ در ۳۰ سال پیش مشکلات این چنینی وجود نداشت ولی امروز با وجود دسترسی به اشکال مختلف تصویری که به وجود آمده، مسئله ساخت یک اثر پرمخاطب و جذاب خیلی پیچیده شده است.

وی خاطر نشان کرد: وقتی مدیر فرهنگی و فیلمساز از زمانه خود عقب بمانند، آثار عقب‌تر از مخاطب عرضه می‌شود.

نظر شما