شناسهٔ خبر: 76644 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

فرمانده کل ارتش:

نیروهای نظامی هیچ چشم‌داشتی به دیپلماسی ندارند؛ تعجب می کنم

سرلشکر صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی گفت: نیروهای نظامی به‌طور کلی هیچ چشم‌داشتی به دیپلماسی و حرکت‌های سیاسی ندارند، من تعجب می‌کنم کار ما را به دیپلماسی و مذاکرات ارتباط می‌دهند.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، امیر سرلشکر عطا‌ءالله صالحی صبح امروز در آئین افتتاح ۴ پروژه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بوشهر با قدردانی از تلاش روزافزون نیروی دریایی ارتش، اظهار داشت: از روی اشتیاق به بوشهر سفر کردم و به‌عنوان رضایتمندی فرمانده کل قوا از نیروی دریایی راهبردی جمهوری اسلامی از شما تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه کار نیروی نظامی ارتباطی با دیپلماسی و حرکت‌های سیاسی ندارد، گفت: تعجب می‌کنم کار ما را به دیپلماسی و مذاکرات و فعالیت‌های سیاسی ارتباط می‌دهند. کار ما آمادگی است و روز‌به‌روز بر آمادگی خود می‌افزاییم.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه منطقه بوشهر و سواحل خلیج‌فارس دارای ویژگی‌های خاصی است، تصریح کرد: از آن روزی که رئیس‌علی دلواری با یارانش جلو تهاجم بیگانگان را گرفتند، به نسل‌های آینده منتقل شد که باید روی پای خود بایستیم، اکنون از سواحل خلیج فارس دفاع می‌کنیم.

وی افزود: مجموعه نیروی دریایی ارتش با اقتدار در این منطقه به‌گونه‌ای حضور دارد که چنانچه اگر تکیه همسایگان جنوبی خلیج‌فارس به بیگانگان نبود، لحظه‌ای بیگانگان در منطقه خلیج‌فارس حضور نداشتند.

سرلشکر صالحی خاطرنشان کرد: روز‌به‌روز بر اقتدار نیروی مسلح جمهوری اسلامی افزوده می‌شود و تلاش در بخش‌های مختلف برای ارتقای اقتدار ادامه دارد.

وی ادامه داد: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند تلاش شبانه‌روزی شما جهاد خاموشی و تلاش خاموشی است؛ ضمن اینکه نیروی دریایی در دریا و اقیانوس‌ها حضور فعال دارد که تلاش خاموشی همسران دریادلان نیروی دریایی نوع دیگر ایثار این عزیزان است.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی اظهار داشت: عزت و شکوه جمهوری اسلامی امروز نمایان است و با افتتاح طرح‌های مختلف در منطقه دوم نیروی دریایی که مظاهر عزتمندی نیروی دریایی است افتخار دیگر برای این نیرو محسوب می‌شود.

نظر شما