شناسهٔ خبر: 76619 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

وزیر علوم برخورد با گروه‌های افراطی را در عمل نشان دهد/ پویایی دانشگاه‌ها نتیجه به حاشیه نرفتن است

قاسم جعفری سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت: دانشگاه‌ها نیازمند پویایی و آرامش است که این امر جز با ممانعت از فعالیت‌های گروه‌های سیاسی در دانشگاه‌ها و نیز جلوگیری از به حاشیه رفتن دانشجویان و دانشگاه محقق نمی‌شود.

به گزارش نماینده، قاسم جعفری نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به فرا رسیدن 16‌آذر (روز دانشجو) گفت: 16 آذر نماد استکبارستیزی ملت ایران و متعلق به نظام جمهوری اسلامی است؛ 16 آذر از همان سال 32 نشانه مبارزه با استبداد و استکبار بود و در ادامه راه نیز همواره دانشجویان چه در داخل و چه در خارج از کشور ثابت کردند که در کنار رهبران دینی و امام خمینی(ره) هستند.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی با توجه به ماهیت حق طلبی، مظلوم‌نوازی و ظلم‌ستیزی جمهوری اسلامی ایران قشر دانشجو همواره در کنار نظام و در صحنه‌های مختلف از جمله دفاع مقدس، جنگ فرهنگی و جنگ نرم حضور داشتند.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس اظهارداشت: دانشجو و دانشگاه متعلق به نظام جمهوری اسلامی است گرچه برخی‌ها زمزمه‌هایی را دارند که دانشجو و دانشگاه را به نفع دیگری مصادره کنند اما دانشجو و دانشگاهیان با ادبیات دینی و ایمانی خود همراه نظام هستند.

جعفری با بیان اینکه دانشجویان همیشه آزادانه مطالب خود را مطرح می‌کنند، خاطر نشان کرد: آرامش و پویایی 2 موضوعی است که ما در دانشگاه‌ها به آن نیاز داریم و آرامش دانشگاه‌ها زمانی محقق می‌شود که دانشگاه جولانگاه برخی گروه‌های سیاسی که به دنبال آمال خود هستند نشود و پویایی نیز نتیجه به حاشیه نرفتن است.

وی افزود: وزیر علوم باید بداند زمانی موفق خواهد بود که آنچه را که در مورد برخورد با گروه‌های افراطی در جلسات کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مجلس مطرح کرد در عمل در دانشگاه‌ها به انجام برساند و آلت دست این و آن نباشد.

نظر شما