شناسهٔ خبر: 76436 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم

علیرضا زاکانی: نباید برای مذاکره، در دام مذاکره سقوط کنیم

زاکانی/1 نماینده مردم تهران در گفتگو با «نسیم» تصریح کرد: در مذاکرات به اندازه منافع و خط قرمزها می‌توانیم انعطاف داشته باشیم/ تمدید اخیر فرصتی برای نمایان‌شدن زیاده‌خواهی‌های آمریکا برای مردم و مسئولین است

به گزارش نماینده، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه این گفتگو افزود: نباید از اصل مذاکرات هراس داشته باشیم، اما باید توجه کنیم که در دام مذاکره برای مذاکره و عمل‌نکردن به تعهدات توسط طرف مقابل نیفتیم، زیرا آنها حاضر نیستند زیرساخت تحریم‌ها را برهم زنند و در عین حال انتظار دارند ما منافع ملی خود را زیر پا بگذاریم.

وی اضافه کرد: در مذاکرات به اندازه منافع و خط قرمزها می‌توانیم انعطاف داشته باشیم و بیشتر از آن را نپذیرفته‌ایم و نخواهیم پذیرفت، اما به هر حال تمدید صورت گرفته فرصتی است برای نمایان‌شدن زیاده‌خواهی‌های آمریکا برای مردم و مسئولین. همچنین تمدید مذاکرات فرصت‌ رسیدن به اقتصاد مقاومتی و درون‌زا را فراهم می‌کند.

زاکانی تاکیدکرد: آمریکا برای اینکه عقبه مرتجع منطقه که عوامل او هستند، پراکنده نشوند و پشتیبانی آنها در منطقه را از دست ندهد، و همچنین جهت حفاظت و صیانت از اسرائیل که غده سرطانی منطقه است، در ویدئو کنفرانسی مذاکرات را به آنها توضیح می‌داده و با آنها هم‌فکری می‌کرد.

وی همچنین به انتخابات ریاست جمهوری گذشته اشاره کرد و گفت: یکی از اشتباهات بزرگ خودی‌های ملازم ولایت در انتخابات گذشته این بود که به نفع دیگری کنار نکشیدند و دیگران استفاده کردند.

نظر شما