شناسهٔ خبر: 76275 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

جلالی و طهرانچی تفاهم نامه امضا کردند

با حضور رییس مرکز پژوهش‌های مجلس و رییس دانشگاه شهید بهشتی، تفاهم نامه همکاری بین این مرکز و مرکز تحقیقات صلح و دموکراسی دانشگاه شهید بهشتی امضا شد.

به گزارش نماینده، تفاهم نامه همکاری علمی بین مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و مرکز تحقیقات و کرسی حقوق بشر صلح و دموکراسی دانشگاه شهید بهشتی به منظور توسعه همکاری‌های مشترک و استفاده بهینه از توان  و ظرفیت‌های علمی _ پژوهشی دوجانبه با حضور کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس و  حسین میرمحمدصادقی رئیس مرکز تحقیقات و کرسی حقوق بشر صلح و دموکراسی دانشگاه شهید بهشتی امضاء شد.

کاظم جلالی در این نشست که با حضور محمدمهدی طهرانچی رییس دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد با بیان اینکه مراکز پژوهشی نباید از نظر نیروی کار حجیم و بزرگ باشند، گفت: هنر مراکز پژوهشی و علمی باید در این باشد که حلقه اتصالی برای استفاده از ظرفیت‌های علمی کشور باشند.

وی افزود: مرکز پژوهش‌های مجلس باید حلقه وصل کنشگران در عرصه حاکمیتی با افرادی که کار علمی می‌کنند، باشد.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس، تصریح کرد: مرکز پژوهش‌های مجلس با مراکز دانشگاهی و پژوهشی تفاهم‌نامه‌های همکاری امضا کرده است و تلاش می‌کند تا با این همکاری‌های رشد و وزن تهیه و تدوین گزارش‌های پژوهشی تولید شده در مرکز ارتقا پیدا کند.

وی ادامه داد: بخشی از وظایف مرکز پژوهش‌های مجلس به این صورت است که با تهیه گزارش‌های مطلوب و کارشناسی، مقدمات یک تصمیم خوب را فراهم می‌آورد.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس با توجه به اهمیت حکمرانی خوب و لزوم توجه به این موضوع، تاکید کرد: حکومت‌های مطلوب و کارآمد در منظر مردم از مقبولیت بالایی برخوردار هستند.

محمدمهدی طهرانچی در این نشست با تاکید بر اهمیت پژوهش در پیشبرد اهداف کشور تاکید کرد:ما به شدت به دنبال این هستیم تا دانشگاه را به عنوان یک سازمان پژوهشی به اثبات رسانیم.

وی با بیان اینکه نباید صرفا به دانشگاه از زاویه آموزشی نگاه شود، افزود: ۱۸۰ هزار دانشجوی ارشد در دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند که ظرفیت سرمایه دانشی بالقوه‌ای در این تعداد دانشجویان وجود دارد که باید زمینه تبدیل این سرمایه به سرمایه دانشی ایجاد شود.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی، تصریح کرد: سبک زندگی، اعتیاد به مواد مخدر و فضای مجازی جزء مسائلی در کشور بودند که با توجه به ظرفیت‌های دانشگاه مورد بررسی قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه حکمرانی خوب را یک مسئله مهم دانست و تاکید کرد: اگر تحقیقات دانشجویی به موضوع حکمرانی خوب بپردازند دستاوردهای مطلوبی در این حوزه به دست می‌آید.

طهرانچی با اشاره به فعالیت‌ها و گزارش‌های پژوهشی مرکز پژوهش‎‌های مجلس، تاکید کرد: این مرکز و مرکز تحقیقات و کرسی حقوق بشر صلح و دموکراسی دانشگاه شهید بهشتی می‌توانند با همکاری یکدیگر، به نتایج خوبی در موضوع حکمرانی خوب دست پیدا کنند.

شایان ذکر است هدف از امضای تفاهمنامه علمی پژوهشی بین مرکز پژوهشهای مجلس و مرکز تحقیقات و کرسی حقوق بشر صلح ودموکراسی دانشگاه شهید بهشتی ایجاد و توسعه همکاریهای علمی و پژوهشی دو جانبه است.

گفتنی است مقرر شد تا تفاهمنامه همکاریهای پژوهشی بین مرکز پژوهشهای مجلس و دانشگاه شهید بهشتی نیز تهیه و تدوین و به امضاء برسد که در این خصوص کارگروهی معین گردید تا ظرف مدت دو ماه این تفاهمنامه را تهیه نمایند.
 

نظر شما