شناسهٔ خبر: 76250 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

بین مذاکرات هسته‌ای و مسابقات فوتبال تفاوت قائل شویم

نوذر شفیعی یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر لزوم پرهیز از اظهارنظرهای غیرکارشناسی در مورد مذاکرات هسته‌ای گفت که باید بین مذاکرات هسته‌ای و یک مسابقه فوتبال تفاوت قائل شد.

به گزارش نماینده، نوذر شفیعی در گفت‌وگو با (ایسنا)، اظهار کرد: اظهارنظر غیرکارشناسی در مورد موضوعی مثل مذاکرات هسته‌ای صرفا فضاسازی ایجاد می‌کند زیرا افکار عمومی عمدتا نظرات غیرکارشناسی را بهتر می‌پذیرند تا حرف‌های کارشناسی مثلا یک فکر عام ممکن است پیشنهاد پخش زنده مذاکرات هسته ای را پیشنهاد معقولی بداند و بگوید می‌توان مذاکرات هسته‌ای را مثل فوتبال از شبکه تلویزیونی تماشا کرد در حالی که در چنین مذاکراتی مسائل بسیار حساسی مطرح می‌شود و نیازمند چانه زنی و انعطاف است که اینها باید پشت درهای بسته انجام شود و ماحصل کار از طریق مجاری رسمی انعکاس یابد.

این مدرس دانشگاه ادامه داد: باید مابین موضوعات تخصصی و خاص با موضوعات عمومی تفاوت قائل شد. ما باید بین مذاکرات هسته‌ای و یک مسابقه فوتبال تفاوت قائل باشیم و چنین اظهارنظرهایی نباید در افکار عمومی مورد قبول واقع شود همچنان که افکار عمومی نباید روی تیم مذاکره‌کننده یا فضایی که مذاکره در آن صورت می‌گیرد تاثیر بگذارد.

شفیعی در ادامه درباره لزوم وحدت نظر در داخل کشور در مورد مذاکرات هسته‌ای نیز گفت: ایران کشوری دموکراتیک است و صداهای مختلفی از آن شنیده می شود، با این حال در جایی که مصلحت و منفعت ملی می‌طلبد صداها باید یکی شود. بنابراین من هم انتقاد و هم چندصدایی را می پسندم به این دلیل که ممکن است دست تیم مذاکره‌کننده را باز بگذارد و هم یک‌صدایی را در آنجا که به تقویت تیم مذاکره‌کننده کمک می‌کند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان اظهار کرد: چندصدایی و یک صدایی در ایران زمانی معنا دارد که در نهایت به تقویت تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای منجر شود. در غیر این صورت اگر این موضوع بخواهد به تضعیف مذاکره‌کنندگان، ناکارآمدی و تضعیف روحیه آن‌ها منجر شود بهتر است هیچ کدام از این دو اتفاق نیفتد.

برچسب‌ها:

نظر شما