شناسهٔ خبر: 76215 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما

رقابت رنو و پژو برای حضور در ایران

قائم مقام پژو سیتروئن گفت:ارتباط ما با صنعت خودرو ایران تاریخی و طولانی است و تمایل داریم که این ارتباط را ادامه دهیم. قائم مقام شرکت رنو نیز تصریح کرد درصددیم اقلام با کیفیت و مقرون به صرفه و انتقال فناوری را در همکاری با شریک ایرانی داشته باشیم.

به گزارش نماینده، کمار در دومین همایش بین المللی صنعت خودرو ایران افزود: با استفاده از فناوری‌های روز حضور خود در ایران را مستحکم‌تر خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه مذاکرات زیادی با شریک ایرانی خود در زمینه نحوه ادامه همکاری‌ها داریم، خاطرنشان کرد: علاقه‌مندیم محصولات جدید خود را در ایران معرفی و تولید کنیم.

قائم مقام پژو سیتروئن ادامه داد: بنابراین در آینده و در اسرع وقت محصولات جدیدی در ایران تولید خواهیم کرد.

کمار افزود: پژوسیتروئن جایگاه مناسبی در صنعت خودرو جهان دارد و موتور خودورهای تولیدی این شرکت دو بار به عنوان موتور برتر انتخاب شده است. وی تصریح کرد: استفاده از خودروهای جدید دیزلی و هیبریدی و بهره گیری از فناوری ‌های روز جهان از مهمترین برنامه‌های آتی پژو سیتروِئن است.

صدور اقلام باکیفیت و انتقال فناوری به ایران هدف رنو

قائم مقام منطقه آفریقا، خاورمیانه و هندوستان شرکت رنو  نیز  در دومین همایش بین المللی صنعت خودرو گفت: درصدد هستیم اقلام با کیفیت و مقرون به صرفه و انتقال فناوری را در همکاری با شریک ایرانی داشته باشیم.

 پیمان کارگر افزود: دسترسی به یک میلیون و ششصد هزار دستگاه اتومبیل در سال ۲۰۱۵ از جمله اهداف تعیین شده رنو است و هم اکنون ۷ مدل مرسدس را تامین می کنیم که این صرفا شروع کار است.

قائم مقام منطقه آفریقا، خاورمیانه و هند شرکت رنو افزود: رنو یکسال پیش، توافقی را با میتسوبیشی امضا کرد تا هم افزایی کرده و پایانه ای برای برخی کشورهایی که آنها در آن بیزینس دارند ایجاد کنیم اما این همکاری و هم افزایی، صرفا به آن کشورها محدود نمی شود و رنو نیز با همان روحیه درپی کار با خودروسازان ایرانی است.

وی تصریح کرد: ما این کار را به صورت مشترک انجام داده و می دهیم چراکه توسعه صنعت خودرو باید با شراکت صورت گیرد و راه دیگری وجود ندارد، اگر به فکر بهسازی باشیم باید شریک داشته باشیم.

کارگر گفت: زنجیره ارزشی صرفا محدود به تولیدکنندگان اتومبیل نیست، بلکه اگر زنجیره تامین قوی نداشته باشیم، تولیدکننده اتومبیل حرفی برای گفتن ندارد و بر این اساس همکاری محکمی با تامین کنندگان خارجی داریم و در باره ایران در صددیم که اقلام با کیفیت و مقرون به صرفه و انتقال فناوری را داشته باشیم.

قائم مقام منطقه آفریقا، خاورمیانه و هند شرکت رنو افزود: با دو شرکت مقتدر ایران در حال همکاری هستیم و توان تولید ۳۰۰ هزار خودرو در این کشور وجود دارد اما از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده نمی شود و در صددیم که از این ظرفیت استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: ما فناوری رنو را به کارخانجات شرکا انتقال دادیم و همان فناوری که در فرانسه، مراکش، برزیل نیز موجود است، در ایران نیز موجود است و ما تامین کنندگان فرانسوی را به تامین کنندگان ایرانی متصل کرده ایم تا کیفیت تولید ایرانی تضمین شود و مشتری ما نیز به این حقیقت پی برده است.

 


کارگر افزود: رنوی تولید ایران، بسیار با کیفیت است که این مرهون تامین کنندگان قطعات است، البته این سرمایه گذاری برای آینده است، چراکه اگر قرار باشد قطعات با کیفیت تولید کنیم، باید با تامین کنندگان و پایانه های بسیاری در دنیا در ارتباط باشیم.

وی اظهار داشت: در باره کیفیت، رنو جز بهترین خودروهای جهان محسوب می شود و مرسدس با موتور رنو، ۷ مدل خودرو تولید می کند و نیسان نیز هر سال ۵۰۰ هزار گیربکس از رنو خریداری و در خودروهای خود استفاده می کند.

کارگر گفت: خدمات پس از فروش نیز بخش دیگری از زنجیره فروش رنو است و به محض امکان، چنین خدمات پس از فروشی را در ایران داشته باشیم تا مشتری رضایت بیشتری داشته باشد.

وی افزود: ایمنی صرفا محدود به ایربگ نمی شود، بلکه طراحی از ابتدا تا انتهای تولید خودرو باید متکی بر ایمنی باشد و بر این اساس، در زنجیره تولید خودروهای رنو، ایمنی بافته شده است.

به گفته قائم مقام منطقه آفریقا، خاورمیانه و هند شرکت رنو، این شرکت تنها تولیدکننده خودرو در دنیاست که دامنه کاملی از خودروها در سایزهای مختلف الکتریکی را تولید می کند و هر کشوری که مشتاق گازهای آلاینده در حد صفر باشد، پیشنهاد می کنیم که از دامنه گسترده ماشین های الکتریکی رنو استفاده کند.

کارگر گفت: از نظر شرکت رنو ایران یک کشور بسیار راهبردی است و در آینده نیز به سرمایه گذاری خود ادامه می دهد، چراکه این حضور صرفا قرار نیست امروز و فردا و به چند سال آینده محدود شود، پس سرمایه گذاری در محل و پلت فرم نیز اهمیت بسیار دارد.

وی اظهار داشت: تنوع محصول را به این نحو به محل و کشورها منتقل می کنیم و این هدیه ای به مشتری نهایی است چراکه پولی که خرج خرید خودرو می کند، به این ترتیب، مقرون به صرفه خواهد بود، محلی سازی نیز یکی دیگر از سیاستهای رنو است و این شرکت با تامین کنندگان در حال همکاری است تا محلی سازی را انجام دهد، اگر محلی سازی صورت نگیرد، در زمان مناسب نمی توان به قطعات دسترسی یافت و در کارخانجات دپو کرد.

کارگر ادامه داد: هدفی که رئیس رنو به ما داده است، ۸۰ درصد محلی سازی است و بر این اساس به همه همکاران متذکر شده است که حداکثر ۸۰ درصد محلی سازی را تا چند سال آینده داشته باشد، البته ما نظارت کافی و وافی داریم تا کیفیت رعایت شود.

وی افزود: این روش انجام کار رنو است که با همکاران محلی کار می کند و هم اکنون با ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو همکاری داریم.

افزایش بیش از ۷۰ درصدی تولید خودرو

دبیر همایش بین المللی صنعت خودرو در آیین افتتاح این همایش گفت: این همایش در حالی برگزار می شود که شرایط صنعت خودرو نسبت به سال گذشته تغییرات اساسی داشته است.

 ساسان قربانی  افزود: افزایش بیش از ۷۰ درصدی تولید خودرو، کسب رتبه اول صنعت خودرو در رشد توسعه کشور و دستیابی به اهداف کمی از جمله این تغییرات نسبت به نخستین همایش بین المللی خودرو است.

قربانی اضافه کرد: در این دوره از همایش بیش از ۵۰۰ میهمان خارجی حضور دارند که نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش داشته است.

سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو با بیان اینکه میهمانان از ۲۵۰ شرکت معتبر بین المللی و از ۳۰ کشور جهان در این همایش حضور دارند، اظهار داشت: این همایش با دو محور تبیین برنامه های صنعت خودرو و توسعه همکاریهای بین المللی برگزار می شود.

دبیر دومین همایش صنعت خودرو اضافه کرد: این دو محور برای تحقق هدفی مهمتر همچون افزایش رضایتمندی مشتریان از طریق افزایش کیفیت خودروها، خدمات پس از فروش و قیمت مناسب است.

تولید ۳ میلیون خودرو تا ۲۰۲۵


وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: براساس سند راهبردی صنعت خودرو ایران در۱۰ سال آینده باید به جایگاه نخست خودروسازی در منطقه، رتبه پنجم آسیا و یازدهم جهان برسد.


محمدرضا نعمت زاده در دومین همایش بین المللی صنعت خودروی ایران که با حضور فعالان صنعت خودرو و قطعه سازان از ایران و جهان در برج میلاد برگزار شد، افزود: صنعت خودروسازی ایران براساس این سند به تولید حدود سه میلیون دستگاه انواع خودروی سبک سواری و وانت در افق ۲۰۲۵ دست خواهد یافت که حداقل یک میلیون دستگاه از این تولیدات را به دیگر کشورها صادر خواهد کرد.

وی گفت: سهم ارزش افزوده صنعت خودرو از مجموع صنعت کشور حدود ۱۸.۸ درصد و سهم اشتغال این صنعت ۱۰ تا ۱۲ درصد اشتغال صنعتی کشور را تشکیل می دهد.

نعمت زاده افزود: خودروسازان تولید حدود ۱.۲ میلیون دستگاه خودرو را تا پایان امسال در دستورکار خود قراردادند که آمارهای ۸ ماهه حاکی از تولید ۷۲۴ هزار دستگاه خودرو است.

وی گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت در جهت تحقق سیاست های کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی توسعه تولید و صادرات صنعتی را با استفاده از منابع داخلی و خارجی در دستورکار خود قرارداده است بطوریکه براساس سند راهبردی خودرو جذب سرمایه گذاری های خارجی چه به صورت سرمایه گذاری مستقیم و یا همکاری مشترک در دستورکار این وزارتخانه قرار دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: همکاری با شرکت های بزرگ خودرو برای سرمایه گذاری در حوزه های مختلف طراحی و مهندسی، تحقیق و توسعه، تولید قطعات راهبردی، ایجاد  مراکز آزمون و تست خودرو و قطعات از اولویت های سرمایه گذاری خارجی برای توسعه صادرات است.

منبع: واحد مرکزی خبر

نظر شما