شناسهٔ خبر: 76193 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نماینده مردم ملایر در مجلس:

برخی نمایندگان به کارهایی غیر از نمایندگی می‌پردازند

احمد آریایی نژآد/1* نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه برخی از نمایندگان به کارهایی غیر از نمایندگی می‌پردازند، گفت: این امر موجب مشکلاتی در کشور می‌شود.

به گزارش نماینده، احمد آریایی‌نژاد در گفت‌وگو بافارس  با اشاره به ۱۰ آذرماه سالروز شهادت آیت‌الله سیدحسن مدرس و نامگذاری آن به عنوان روز مجلس اظهار داشت: شهید مدرس به عنوان شخصیتی بی‌نظیر در شجاعت و تدبیر و نمونه کاملی از یک انسان وارسته است.

وی با استناد به فرمایش رهبر کبیر انقلاب اسلامی در خصوص مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ایشان فرمودند «به دنبال این باشید تا مجلسی قوی و قانون‌گذار داشته باشید تا بتوانید مملکت را به راه راست ببرید»

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پیرو فرمایش امام خمینی(ره) وظیفه نمایندگان ما نظارت و عمل به اهداف و وظایف نمایندگی در مجلس است تا بتوان به مشکلات موجود در جامعه فایق آمد.

وی اظهار داشت: امروز داشتن مجلسی با اهداف اسلامی و انقلابی و در مسیر ولایت، کشور را به سمت و سوی توسعه و پیشرفت سوق می‌دهد.

آریایی نژاد بیان کرد: مجلس باید از جریان‌های فراجناحی و سیاسی‌بازی به دور باشد، چرا که مجلس محل قانونگذاری و پیگیری امور و مشکلات مردم است.

وی با اشاره به جایگاه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در مجلس هر چه وظایف اصلی نمایندگی عمل کنیم باعث تقویت جایگاه مجلس می‎شود، اما اگر از اهداف و وظایف خود فاصله بگیریم جایگاه و ارزش مجلس را زیرسئوال می‌بریم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه برخی از نمایندگان به وظایفی غیر از نمایندگی می‌پردازند گفت: این امر موجب مشکلاتی در مجلس و سطح کشور می‌شود.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس به در قبال تک‌تک افراد جامعه مسئولیت دارند، تصریح کرد: نمایندگان باید سعی کنند اهداف و رفتار خود را به شخصیت شهید مدرس نزدیک کرده و در مسئولیت خود هدفی جز اخلاص و خدمت به مردم نداشته باشند.

آریایی‌نژاد اضافه کرد: افرادی که در مسئولیت نمایندگی وظیفه خود را به درستی نمی‌دانند و اهدافی دیگر را دنبال می‌کنند در بین مردم و جامعه جایگاهی ندارند.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت ۲۳ کمیسیون در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در این زمینه کمیسیون‌ها باید کارشناسی و تخصصی باشد و اعضای این کمیسیون‌ها نیز با توجه به تخصص و رشته مرتبط خود انتخاب شوند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مشکلی که در برخی کمیسیون‌های مجلس وجود دارد، این است که اعضای آن افرادی غیرمتخصص و غیرمرتبط با آن کمیسیون عضویت کمیسیون را برعهده داشته و این خود باعث مشکلات در تصمیم‌گیری‌ها و کار بدون کارشناسانه است.

نظر شما