شناسهٔ خبر: 76094 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

حزب‌الله می‌تواند تأسیسات حیاتی اسرائیل را هدف قرار دهد

فرمانده جدید ستاد ارتش اسرائیل ضمن تهدید حزب‌الله در مورد آغاز هر جنگ احتمالی اذعان کرد که این حزب می‌تواند تأسیسات حیاتی اسرائیل را هدف قرار دهد.

به گزارش نماینده  گادی ایزنکوت فرمانده جدید ستاد ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که اسرائیل در هر جنگ احتمالی آینده با حزب‌الله، تمام لبنان را مانند ضاحیه جنوبی بیروت در نظر خواهد گرفت، همان منطقه‌ای که ارتش اسرائیل در جنگ دوم لبنان در سال ۲۰۰۶ آن را کاملاً تخریب کرد.

وی در گفتگو با روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارنوت گفت که هر اندازه حزب‌الله ضربه در عمق اسرائیل را افزایش دهد، اسرائیل نیز ضربات دردناک خود در داخل لبنان را افزایش خواهد داد.

ایزنکوت که در نتیجه انتخاب خود عنوان رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی هیجان‌زده به نظر می‌رسد، به قدرت و شناخت کافی در ارتش اسرائیل اشاره کرد و مدعی شد  که این دو عامل می‌تواند راه حلی برای مشکل حملات موشکی حزب‌الله لبنان به سرزمین‌های اشغالی ایجاد کند.

وی مدعی شد که اسرائیل مجبور است به روستاها و خانه‌های جنوب لبنان حمله کند، چرا که حزب‌الله آن‌ها را به انبار تسلیحات تبدیل کرده است. حزب‌الله صد هزار موشک دارد که بسیاری از آن‌ها مجهز به سامانه‌های هدف‌گیری دقیق هستند. آنها می‌توانند اهدافی مانند تأسیسات برق یا مرکز فرماندهی نظامی در مرکز تل‌آویو یا فرودگاه بین‌المللی را هدف قرار دهند.

رئیس جدید ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی در عین حال  تهدید کرد که در صورت بروز جنگ احتمالی ضربه نظامی اسرائیل به حزب‌الله ده‌ها برابر ضربه نظامی خواهد بود که ارتش اسرائیل در سال ۲۰۰۶ به این حزب وارد کرد.

رژیم صهیونیستی در جنگ ۳۳ روزه با هدف قرار دادن زیرساختارهای جنوب لبنان نتوانست به هیچ یک از اهداف مورد نظر خود که به بهانه آزادی دو نظامی این رژیم در جنوب لبنان به راه انداخته بود، دست یابد.

ایزنکوت در عین ‌حال اذعان کرد که نباید قدرت حزب‌الله در مقابله با اسرائیل را نادیده بگیرد، چرا که این حزب به ویژه در سال‌های اخیر مقادیر فراوانی تسلیحات را در انواع مختلف دریافت کرده است.

نظر شما