شناسهٔ خبر: 76050 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ

طی مراسمی در بنیاد سینمایی فارابی

جعفری جلوه: در هر حرفه‌ای می توان با تفکر بسیجی زنده و پویا بود / تقدیر از سه فیلمساز جانباز، دالایی، بخش علیان و بابارضا

جعفری جلوه/1 محمدرضا جعفری جلوه مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی در مراسم یادواره شهدای سینماگر و فیلمساز بسیجی و جانباز گفت: در هر حرفه ای و هر کسوتی همچون هنر می توان با تفکر بسیجی زنده و پویا بود و تنها چیزی که مهم است مرام و تعهد بسیجی است.

به گزارش نماینده به نقل از سینماپرس، این مراسم عصر روز گذشته به همت پایگاه مقاومت بسیج شهید آوینی و با حضور هنرمندان و سینماگران بسیجی کشور در سالن اجتماعات بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سید علی الفت فرمانده پایگاه شهید آوینی بنیاد فارابی با خوشامد گویی به هنرمندان و سینماگران بسیجی، هدف از برگزاری این مراسم را تجلیل از یاد و نام شهدای گرانقدر کشورمان شمرد و گفت: ما همیشه خودمان را مرهون دلاوری ها و ایثار شهدا و جانبازان کشورمان می دانیم. 

در ادامه این مراسم  از سردار عروجی مشاور عالی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای سخنرانی دعوت شد و وی دقایقی را به خاطره گویی از سرداران شهید و همچنین دیدارشان با مقام معظم پرداخت و خاطر نشان کرد: ما همیشه به عنوان یک بسیجی، انتقال ماهیت مخفی و مرعوب دشمنان این انقلاب و نظام را در دستور کار داریم هر چند که حضرت آقا فرمودند: کار سختی را در پیش دارید.

سخنران بعدی این مراسم جعفری جلوه مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی بود؛ وی طی سخنان کوتاهی درباره نقش و حضور بسیج در دوره انقلاب تا به الان گفت: چیزی که همیشه نماد یک بسیجی بوده است اخلاق،عرفان و عمل بود . همینطور که آن پیر مرشد جماران هم مقصودش همین بود . او همه ی اندیشه ها را در عمل می خواست و هدفش از به صحنه آوردن بسیج نیز همین بود. 

جعفری جلوه یادآور شد: بسیجی کسی است که عمیق می فهمد، نظر را در سطح واقعیات نمی آورد و نه برای خود بلکه برای مقصد عالی تر از خود کار می کند. 

وی افزود: بسیجی لزوماً به ظاهر و لباس نیست بلکه در هر حرفه ای و در هر کسوتی همچون هنر می توان با تفکر بسیجی زنده و پویا بود و تنها چیزی که مهم است آن مرام و تعهد بسیجی است و در حال حاضر این شخصیت شکل گرفته از مکتب اهل بیت سرنوشت جهان را تعیین می کند. 

در پایان این برنامه از خانوده عکاس شهید دفاع مقدس حاج سعید جان بزرگی و خانواده شهید صادق دقیقی و همینطور از سه فیلمساز جانباز کشور بنامهای سعید بخش علیان، مصطفی دالایی و  رسول بابا رضا با اهدای لوحی تقدیر به عمل آمد.

از هنرمندان حاضر در این مراسم از افرادی چون جعفری جلوه، شرف الدین، شورجه، سید جواد هاشمی، علیمردانی، درمنش، اردکانی، برجی، سید زاده، شاه حسینی، پروانه مرزبان و .... می توان نام برد.

نظر شما