شناسهٔ خبر: 76027 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

بهروز افخمی/

علاقه‌ای به جشنواره ندارم و برای آن اهمیتی قائل نیستم/ فیلم "روباه" ادای دینی به دانشمندان شهید ایرانی است

بهروز افخمی/1 افخمی گفت: کسانی که از جشنواره فجر جایزه می گیرند نباید خوشحال باشند و کسانی هم که از این مراسم جایزه نگرفته‌اند هم لازم نیست ناراحت باشند چون جایزه فجر بنا به سلیقه‌های خاص داوری اعطا می‌شود.

به گزارش نماینده "بهروز افخمی" کارگردان فیلم سینمایی "روباه" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در خصوص این اثر گفت: "روباه" یک فیلم پلیسی، جاسوسی،‌ اکشن است و در واقع ترور دانشمندان هسته‌ای را روایت می کند که بخشی از آن در تهران و بخش دیگری در ارمنستان اتفاق می‌افتد و ما بعد از تصویر برداری در تهران به ارمنستان خواهیم رفت.
وی دلایل ساخت این اثر را اینگونه بیان کرد: من به ساخت فیلم‌های جاسوسی و اکشن علاقه زیادی دارم و روباه هم دومین اثر من در این ژانر بعد از "روز شیطان" است. بنابراین به دلیل علاقه به ساخت فیلم های سیاسی – پلیسی سعی می کنم هر از گاهی یکی از آنها را بسازم.
کارگردان "آذر، شهدخت،‌ پرویز و دیگران"  در ادامه تصریح کرد: در مورد ترور دانشمندان هسته‌ای یک طرح داستانی داشتم. بنابراین وقتی ساخت فیلمی در این ژانر به من پیشنهاد شد من شروع به گسترش داستان کردم و ظاهرا فیلم نامه‌ی خوبی هم شده است.
کارگردان "روز شیطان" در خصوص حضور این اثر در جشنواره فجر امسال اظهار داشت: حدود ۴۰ درصد از این اثر انجام شده و به طور حتم به جشنواره فجر خواهد رسید. هر چند من چندان علاقه‌ای به جشنواره و فضای آن و رقابت‌های جشنواره‌ای ندارم و برای آن اهمیت قایل نیستم چون به نظرم در جشنواره هر بار چند داور متفاوت هستند که داوری می کنند و متناسب با سلیقه داوران انتخاب ها تغییر می کند.
افخمی تصریح کرد: بنابراین کسانی که موفق به کسب جایزه می‌شوند نباید چندان خوشحال شوند و کسانی هم که از دریافت جایزه محروم می شوند نباید ناراحت شوند.
وی افزود: تا به حال هر فیلم خود را به اصرار تهیه‌کننده و به صرف کسب نتایج تبلیغاتی در جشنواره شرکت دادم که غالبا هم این نتایج را بدست آوردند. البته فیلم سینمایی "روز شیطان" در جشنواره چندان مورد توجه واقع نشد هر چند بعد از جشنواره اظهار کردند فیلم خوبی است.
گفتنی است؛ فیلم سینمایی "روباه" به کارگردانی " بهروز بفخمی" و بازیگرانی چون بابک حمیدیان، حمید گودرزی، مرجان شیرمحمدی و ... در مرحله تصویربرداری قرار دارد.

نظر شما