شناسهٔ خبر: 75913 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

خسروی پیشنهاد داد

مذاکرات آینده هسته‌ای به طور زنده از تلویزیون‌های دنیا پخش شود

بازدید «علیرضا خسروی» عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از پایگاه خبری-تحلیلی نماینده نماینده مردم سمنان در مجلس پیشنهاد کرد که مذاکرات آینده هسته‌ای با ۱+۵ به طور زنده از تلویزیون‌های دنیا پخش شود.

به گزارش نماینده به نقل از(ایسنا)، علیرضا خسروی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس، گفت: کلید تدبیر و امید دولت دکتر روحانی یک دندانه کم داشت که با رای قاطع نمایندگان این دندانه هم تکمیل شد.

وی با اشاره به رای اعتماد مجلس به وزیر علوم، ادامه داد: در این ماراتن و اعلام پیاپی وزرا چه کسی برنده است؟ برنده اصلی ملت مقاوم ایران هستند که هوشمندانه مذاکرات و اظهارات را دنبال کرده‌اند و منتظر سوت پایان ماندند اما دولت نیز برنده بود چرا که در تمامی صحبت‌ها از حق مسلم مجلس در آرای وزرا تاکید داشت و سعی کرد از حاشیه‌پردازی بپرهیزد.

نماینده مردم سمنان در مجلس خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی نیز برنده دیگر بود که از ابتدا بر خطوط قرمز اصرار داشت و تا انتها استوار ایستاد بنابراین برای وزیر علوم آرزوی توفیق داریم.

این نماینده مجلس با اشاره به مذاکرات هسته‌ای با ۱+۵، اظهار کرد: تیم مذاکره‌کننده ما حداکثر تلاش خود را کرده و زیاده‌خواهی طرف مقابل را به اثبات رسانده است و پیشنهاد می‌کنم در دور بعدی مذاکرات، مذاکرات به صورت زنده از تلویزیون‌های دنیا پخش شود تا این موضع تقویت شود.

خسروی یادآور شد: امروزه شاهدیم که کشورهای جهان سوم خارج از کشورهای بزرگ دست به خلاقیت می‌زنند و توزیع قدرت به گونه‌ای شده که تنها کشورهای پیشرفته نمی‌توانند دنیا را مدیریت کنند و در این فضای به وجود آمده و درست در روزی که هواپیماهای بدون سرنشین RQ۱۷۰ در آسمان ایران می‌درخشید، صحبت از رقابت قرمه‌سبزی با آبگوشت با دنیا جفا به دانشمندان و مخترعان ایرانی می‌باشد.

این نماینده مجلس همچنین با بیان اینکه نگاه آبگوشتی به توان داخلی را کنار بگذارید، تصریح کرد: به وزیر نیرو می‌گویم که خاورمیانه مستعد جنگ آب است و کشور ایران با داشتن حداقل ۱۵ همسایه بیشترین تعداد همسایه را پس از کشورهای روسیه و چین در دنیا دارد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه تاکید کرد: باید فکری به حال آب‌های مرزی و انتقال آب از دریای خزر به فلات مرکزی بکنیم.

خسروی همچنین تذکراتی در خصوص وام‌های مسکن و بیمه کارگران ساختمانی به مسئولان مربوطه داد.

نماینده مردم سمنان در مجلس در پایان به مشکلات حوزه انتخابیه خود نیز اشاره کرد.

نظر شما