شناسهٔ خبر: 75902 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

انتقاد نماینده مریوان به دریافت مابه‌التفاوت انشعاب برق از خانواده‌های بدون درآمد

کریمیان نماینده مردم مریوان در مجلس شورای اسلامی به دریافت مابه‌التفاوت انشعاب برق از خانواده‌های بدون درآمد انتقاد کرد.

به گزارش نماینده به نقل از (ایسنا)، امید کریمیان در تذکر شفاهی خود در جلسه علنی امروز مجلس، گفت: طبق مصوبه هیأت وزیران در سال ۸۷ وزارتخانه‌های نفت، ارتباطات و نیرو مکلف شدند که به سکونت‌گاه‌های غیررسمی خدمات بدهند. بر این اساس به حدود ۴ هزار خانوار که ساخت و ساز کرده بودند، مبلغ ۴۴ هزار و ۵۰۰ تومان انشعاب برق واگذار شد.

او ادامه داد: مبلغ انشعاب برق در آن زمان ۲۰۰ هزار تومان بود، در سال‌های بعد دولت تقاضایی را برای دریافت مابه‌التفاوت آن مطرح نکرد اما امروز از این ۴ هزار خانوار، مطالبه مابه‌التفاوت آن در حدود ۷۴۷ هزار تومان پول نقد شده، همه این خانواده‌های محروم و آسیب‌پذیر هستند و تنها منابع درآمدی‌شان یارانه است؛ انصاف نیست که به قیمت روز از آنها مابه‌التفاوت دریافت شود.

کریمیان همچنین از وزیر راه خواست نسبت به تکمیل مراحل پایانی بیمارستان مریوان اقدام کند.

وی همچنین با انتقاد از محدود شدن پروازهای فرودگاه شهر سنندج به ۳ روز در هفته، گفت: استان کردستان، استان محرومی است که حتی ۱ کیلومتر راه‌آهن و آزادراه ندارد و جاده‌های آن به قتلگاه تبدیل شده‌اند. دور از انصاف است که در چنین شرایطی تنها فرودگاه استان، پروازهای خود را به ۳ روز در هفته کاهش دهد.

نظر شما