شناسهٔ خبر: 75891 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

بروجردی در جمع خبرنگاران:

عملکرد بسیار بد آمریکایی‌ها در مسقط و وین

بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید بر اینکه تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای پیش از پایان مهلت ۷ ماهه مذاکرات را به نتیجه برساند، گفت: آمریکایی‌ها باید برای رسیدن به نتیجه نهایی گام‌های بسیاری را بردارند.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، علاءالدین بروجردی نماینده مردم بروجرد و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (شنبه) در جمع خبرنگاران با تأکید بر اینکه تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران با ۱+۵ پیش از پایان مهلت ۷ ماهه مذاکرات را به نتیجه برساند، اظهار داشت: آمریکایی‌ها در مسقط «بسیار بد» و در وین «بد» عمل کردند؛ آنان باید برای رسیدن به نتیجه نهایی، گام‌های بسیاری را بردارند و مشخص است که مواضع کنونی آنها تحت فشار صهیونیست‌ها و برخی کشورهای مرتجع اتخاذ شده است.

بروجردی ادامه داد: در برخی بندهای توافق نهایی به نقطه نزدیکی با ۱+۵ رسیده‌ایم.

وی در مورد نشست غیرعلنی امروز مجلس با حضور وزیر امور خارجه، گفت: این نشست، غیرعلنی بوده و نیازی به توضیح در مورد آن وجود ندارد.

وی افزود: ۷ ماه سقف زمانی مذاکرات است و ضرورتی ندارد از همه این زمان استفاده شود و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای باید بر اساس مصوبه شورایعالی امنیت ملی نظرات جمهوری اسلامی ایران را مطرح کند تا این مذاکرات به نقطه مطلوب برسد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به نتیجه رسیدن مذاکرات را گام بلندی در جهت منافع کشور دانست و تصریح کرد: اگر هم مذاکرات به نتیجه نرسد باز هم برد با ماست چرا که ما دیگر تعهدی نداریم.

وی ادامه داد: همچنین ما به همه دنیا ثابت کردیم که دنبال بمب هسته‌ای نبوده و صرفاً به دنبال تفاهم هستیم که در شکل دادن به افکار عمومی مؤثر است.

بروجردی در پاسخ به سؤالی درباره نقش روسیه و چین در تمدید مذاکرات هسته‌ای، توضیح داد: این ۲ کشور اکثریت ۱+۵ نیستند، اما باید توجه داشت که همین کشور روسیه نیروگاه اتمی بوشهر را علیرغم برخی پیش‌بینی‌های داخلی به نتیجه رساند و قرارداد هسته‌ای جدیدی نیز با ما امضاء کرد.

وی در پایان با قابل قبول خواندن همکاری روسیه با ایران، گفت: به هر حال دولت و ملت ایران از ۲ کشور روسیه و چین انتظار دارند که از ظرفیت خودشان در پیشبرد مذاکرات هسته‌ای استفاده کنند.

نظر شما