شناسهٔ خبر: 75754 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

روایت آخرین دیدار وزیر سابق ارشاد با آیت الله مهدوی کنی

محمد حسینی وزیر سابق ارشاد به آخرین دیدار خود با رئیس فقید مجلس خبرگان رهبری پرداخت و گفت: ایشان در عمل کاملا به رعایت انصاف و اعتدال پایبند بودند و اعتدال در رفتار ایشان نمود داشت.

به گزارش  نماینده سید محمد حسینی از دانش آموختگان دانشگاه امام صادق(ع) در گفتگو با  مهر، با اشاره به ویژگی های آیت الله مهدوی کنی، گفت: قبل از ورود به دانشگاه ایشان را به عنوان یک شخصیت مبارز و انقلابی می شناختم اما بعد از ورود به دانشگاه امام صادق(ع) دریافتم که بیش از هرچیز ایشان یک شخصیتی پارسا، اخلاقی، معنوی و علمی است.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی، افزود: این استاد اخلاق هیچ تعلق خاطری به پست و مقام نداشت و نشان داد که حاضر است همه مسئولیت های اجرایی را واگذار کند و به مرکز علمی بیاید و به تربیت نسل جدید برای انقلاب اسلامی بپردازد.

وی با بیان اینکه اخلاق ایشان قبل از آنکه نظری باشد عملی بود، تصریح کرد: رفتار آیت الله مهدوی کنی متین، تواضع و همراه با سعه صدر بود بطوریکه همواره اخلاق نیکش برای ما درس آموز بود. اخلاقی که ایشان به شاگردانش آموزش می داد،   اخلاق انزوا و گوشه گیری نبود بلکه فرد را برای نقش آفرینی در جامعه تربیت می کرد.

حسینی آیت الله مهدوی کنی را الگوی یک سیاستمدار با اخلاق نامید و گفت:خیلی ها در سیاست برای کسب پایگاه مردمی سیاسی کاری و یا عوام فریبی می کنند اما ایشان بسیار به مبانی دینی مقید بود و بر همین مبنا از صراحت لهجه برخوردار بود و آنجایی که باید سخن بگوید با صلابت صحبت می کرد که یک نمونه آن مواضع صریح ایشان در فتنه ۸۸ بود. این استاد پارسا از سرزنش سرزنش کنندگان باکی نداشت و به مسیر خود ادامه می داد.

این دانش آموخته دانشگاه امام صادق(ع) ادامه داد: ایشان در عین حال که به مقام و مسئولیت ها بی اعتنا بود اما اگر جایی احساس تکلیف می کرد در صحنه حاضر می شد. همچنانکه با وجود بیماری ریاست مجلس خبرگان رهبری را پذیرفتند و تا آخرین لحظه عمر خود به انقلاب و نظام و خدمت کرد.

وی با بیان اینکه آیت الله مهدوی در دانشگاه بر نظم، انظباط، دانش اندوزی و رعایت انصاف تاکید داشتند، گفت: ایشان مظهر اعتدال بودند اگر بعضی ها صرفا شعار اعتدال را مطرح می کنند ایشان کاملا به رعایت انصاف و اعتدال پایبند بودند و اعتدال در رفتار ایشان نمود داشت.

وزیر دولت دهم بیان داشت: هرگاه مسئولت اجرایی برعهده ام بود خدمت ایشان می رسیدم و از توصیه ها ایشان استفاده می کردم و همیشه دعای خیرشان برای من برکت داشت.

حسینی با اشاره به آخرین دیدارش با آیت الله مهدوی کنی گفت: در روز ۱۴ خرداد، مراسم سالگرد ارتحال امام(ره)   ایشان با جود بیماری چند ساعت در آن مراسم حضور داشت و هنگام بازگشت من خودرو ایشان را دیدم دستی تکان دادم و آیت الله مهدوی با وجود بیماری و خستگی خودرو را نگه داشتند و با لبخند همیشگی خود با من احوالپرسی کرد و من دست ایشان را بوسیدم. آیت الله مهدوی کنی را به عنوان استاد و معلم پارسای خود می شناسم چرا که نصیحت و توصیه ها ایشان همواره با من است.

نظر شما