شناسهٔ خبر: 75623 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

قربانی در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم:

فرهادی بارها تاکید کرده است که فتنه خط قرمز نظام است

محمدحسین قربانی نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم، گفت: فرهادی بارها تاکید کرده است که فتنه خط قرمز نظام است.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، محمدحسین قربانی نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم در جلسه علنی امروز بهارستان‌نشینان، ضمن تقدیر از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای و تشکر از رئیس‌جمهور برای معرفی محمد فرهادی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم، گفت: بعد از گذشت سه دهه از انقلاب، شاهد تغییر در وزارت علوم هستیم. در رهنمودهای رهبری در مورد اینکه دانشگاه باید سرلوحه سیاست‌گذاری‌ها باشد خوب پیش رفته‌ایم و باید همین روند استمرار یابد و امروز تمایل همکاران برای دفاع از فرهادی نشان از توانمندی ایشان است.

وی افزود: بسیاری از دوستان حاضر بودند به جای بنده از ایشان دفاع کنند و بسیاری از عزیزان که مخالفت داشتند امروز نظراتشان تغییر کرده است و این را برای تلطیف نظرات آقای مطهری عرض می‌کنم، زیرا این دقیقا مصداق نقض صحبت آقای مطهری است.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس با بیان اینکه فرهادی تمام محورهای مد نظر رهبر انقلاب در مورد فتنه را کاملا قبول دارد، تأکید کرد: وزیر علوم در رابطه با فتنه بر ۴ محور فرمایشات رهبری قائل است.

قربانی با اشاره به اینکه تمایل نمایندگان به تصدی فرهادی در وزارت علوم نشان از توانایی فرهادی دارد، گفت: بسیاری از نمایندگانی که پیش از این مخالف وزرای پیشنهادی وزارت علوم بودند، امروز در حمایت و پاسداری از فرهادی ثبت نام کرده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه وزیر علوم باید در زمینه فتنه، ۴ محور را اصل قراردهد، افزود: اصل اول این است که فتنه را خط قرمز نظام بداند و درباره فتنه روشنگری کند؛ همچنین فتنه سال ۸۸ را توطئه دشمنان بداند و هدف فتنه‌گران را گمراه کردن مردم قلمداد کند.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس با بیان اینکه بارها با فرهادی صحبت کرده است، اظهار داشت: فرهادی این اصول را قبول دارد و تأکید می‌کند که فتنه خط قرمز نظام است؛ او در زمان فتنه در ماجرای بیمارستان رسول و حضرت امام با تدبیر، مدیریت خود را نشان داد.

قربانی در ادامه تصریح کرد: فرهادی به مدت ۸ سال سابقه حضور در وزارتخانه‌ها را دارد. چه کسی بهتر از او می‌تواند اداره وزارت علوم را بر عهده گیرد؟   فرهادی ۴ سال وزارت آموزش و پرورش و ۴ سال وزارت بهداشت را به خوبی اداره کرده و در دوران سیاسی وزارت آموزش و پرورش این وزارتخانه را مدیریت کرده است. البته در آن زمان بنده دانشجوی فعال سیاسی بودم و اقدامات او را رصد می‌کردم.

وی در پایان به عملکرد فرهادی اشاره و خاطر نشان کرد: بنده معتقدم که فرهادی با استاد تمامی، گزینه مناسبی برای تصدی وزارت علوم است، معتقدم فرهادی منتسب به هیچ جریانی نیست که این نکته باید مدنظر نمایندگان مجلس قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما