شناسهٔ خبر: 75518 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

وزیر ارشاد: مبارزه با خشونت و افراطی گری در عمل محقق نشده است

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به پیشنهاد سال گذشته ایران در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: مبارزه با خشونت و افراطی گری به اجماع عمومی سازمان ملل رسید و تصویب شد اما در عمل شاهد خونریزی، خشونت و آوارگی بسیاری از زنان و کودکان بیگناه هستیم.

به گزارش نماینده به نقل از ایرنا، علی جنتی روز سه شنبه در دیدار با هیاتی از کلیسای کاتولیک اظهار داشت: آنچه که امروز در عراق و سوریه شاهدیم چیزی است که عواطف و احساسات همه مسلمانان و مسیحیان جهان را جریحه دار کرده و برخوردی که برخی عناصر خشونت طلب با غیرنظامیان داشته اند، به هیچ وجه از طرف اکثریت قاطع مسلمانان پذیرفته نیست.

وی افزود: در چنین شرایطی باید مسلمانان و مسیحیان گفت وگو های بیشتری با هم انجام دهند و پس از بررسی دردهای مشترک برای رفع آنها راه حل بیابند.

جنتی اظهار داشت: معتقدیم همه ادیان توحیدی یک هدف را دنبال می کنند و گفت وگوهایی که تاکنون بین کلیسای کاتولیک و مسلمانان انجام شده به شناخت و نزدیکی بیشتر برای رفع مشکلات کمک کرده است.

وی تاکید کرد: یکی از مهم ترین مسایلی که جهان امروز با آن مواجه است ، موضوع خشونت و افراطی گری بوده که در منطقه خاورمیانه و سایر مناطق برای مسلمانان ، مسیحیان و سایر ادیان الهی مشکل ایجاد کرده است.

وزیر ارشاد گفت: بسیاری از مشکلاتی که امروزه جوامع بشری از آن رنج می برد ، ناشی از مشکلات فرهنگی است و باید کمک کنیم تا فرهنگ و تقویت باورهای دینی در بین مردم بتواند به رفع مشکلات بیانجامد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابراز خرسندی از برگزاری نهمین دور گفت و گوی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با کلیسای کاتولیک واتیکان افزود: این گفت و گو برای ایجاد بستر و همکاری بیشتر بین اسلام و مسیحیت بسیار موثر است.

جنتی، به چالش های موجود در بین نسل جوان اشاره کرد و افزود: باید باورهای دینی در بین جوانانی که از سنت های خود گسسته و رو به آینده دارند به خوبی ترسیم و تقویت شود.

وی همچنین با اشاره به برگزاری کنگره جهانی جریان های تکفیری از دیدگاه علمای اسلام در قم تاکید کرد: برای مقابله با چنین جریان هایی باید همه جهانیان دست در دست یکدیگر دهند.

نظر شما