شناسهٔ خبر: 75373 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

عطاءالله سلطانی صبور درگفتگوبا «نماینده»:

تمدید مذاکرات اصلا به نفع ما نیست/ انجام مذاکرات از موضع قدرت مناسب است

عطاء الله سلطانی صبور431 نماینده مردم رزن و همدان: لازم است هرچه سریعتر یک برنامه ریزی برای محقق شدن مصوبه مجلس مبنی بر تولید چند هزار مگاوات برق هسته ای را در دستور کار قرار دهیم.

عطااله سلطانی صبور، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار نماینده درباره پایان دوره مذاکرات ایران و غرب در سوم آذر با بیان اینکه ما خوشحال می شویم که مذاکرات به ثمر بنشیند، اظهار داشت: امیدواریم نتایج مذاکرات در مسیری که رهبری ترسیم کرده اند، پیش برود و نتایج آن منطبق با اهداف و منافع نظام و مردم باشد.

وی ادامه داد: برخی افراد این را نمی خواهند و درصدد هستند با انجام هرنوع توافقی یک جشن هسته ای در کشور برگزار کنند.

نماینده مردم همدان و رزن در مجلس تصریح کرد: ادامه یافتن و تمدید مذاکرات اصلا به نفع ما نیست و این تمدید وقت باعث از بین رفتن منابع فعلی و خالی شدن دست ما در مذاکرات بعدی می شود.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این مهم را هیچگاه نباید از یاد ببریم که آمریکا قابل اعتماد نیست و با رفتارهایی که داشته بایستی به دیرباوران و اعتمادکنندگان هم ثابت شده باشد که این کشور بخاطر ذات لیبرالش تعهد و امانتداری را درک نمی کند.

سلطانی صبور خاطرنشان کرد: ما بایستی قدرت و توانایی اقتصادی مان را با بهره گیری از اقتصاد مقاومتی در عرصه بین المللی بالا ببریم و هر چه مقبولیت و مشروعیت مان در کشور بالاتر برود و مردم بفهمند این نظام مستحکم است، دشمنان هم در بیرون برای ما سر تعظیم فرود خواهند آورد.

وی تصریح کرد: بعد از جنگ های ۲۲ و ۳۳ روزه و جنگ اخیر در لبنان اوباما گفته بود من می خواهم سردار قاسم سلیمانی را ببینم، این ناشی از اقتدار ماست. به گفته رهبر معظم انقلاب ما هرجا که قوی ظاهر شده ایم و بر اساس مبانی اسلامی مان عمل کرده ایم، موفق شده ایم و هرجا کوتاه آمدیم شکست خوردیم.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: ما در این مذاکرات هم فکر می کردیم که غرب و آمریکا قابل اطمینان هستند اما در طول این مذاکرات دیدیم که هر چه لطیف تر و بهتر حرف می زنیم آنها درشتگوتر و فحاش تر می شوند، آنها  ۱۸ بار ما را تهدید نظامی کرده اند.

وی عنوان کرد: مذاکره از موضع قدرت مناسب است انجام مذاکرات با درنظرگرفتن منافع و منابع مان بایستی باشد و لازم است هرچه سریعتر یک برنامه ریزی برای محقق شدن مصوبه مجلس مبنی بر تولید چند هزار مگاوات برق هسته ای را در دستور کار قرار دهیم.

نماینده همدان و رزن تاکید کرد: برای همه حجت تمام شده است و امیدواریم برای اهل دولت هم ان شاءالله روشن شده باشد که این ها قابل اطمینان نیستند و نتیجه دیگری هم که باید بگیریم اینکه ما نباید مشکلات داخل را به مذاکرات گره بزنیم.

وی عنوان کرد: ما همه تخم مرغ های مان را به اصطلاح در یک سبد گذاشتیم و آن هم سبد مذاکرات بود با این فکر که توافقات به نتیجه می رسد و درها باز می شود و از خارج کالاها وارد شده و ارزانی می شود.

سلطانی گفت: من این خبر را شنیده ام که یک هفته نامه آماده کرده اند با نام "یک در مقابل هشت" که در آن عنوان می کنند ما با دنیا بر اساس قوانین بین المللی توافق کردیم  و ظرف مدت یکسال تمام مشکلات ما حل شد و درصدد بودند تا اگر توافق جامع شد این را نشر دهند و این هفته نامه در حدود ۵۰۰ صفحه هم هست.

این عضو کمیسیون آموزش افزود: باید به مردم گفت که این ها می خواهند یک توافق کلی انجام دهند که با توافق جامع تفاوت دارد و توافق کلی به این معنی است که بیاییم مذاکره کنیم و مذاکره انجام می دهیم برای مذاکره و این چه اشکالی دارد!

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۳-۰۹-۰۹ ۱۶:۵۱ 0 0

    برادر من رزن و همدان هر کدوم نماینده های جداگونه دارند. اقای سلطانی نماینده ی رزن هستند و آقایان کارخانه و خجسته هم نمایندگان همدان
                                

نظر شما