شناسهٔ خبر: 75366 - سرویس چندرسانه‌ای
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

حساس‌ترین پنالتی جهان را چه کسی خراب کرد!+ تصاویر

به طور حتم خراب کردن پنالتی حساس تعیین کننده قهرمانی جام جهانی ۱۹۹۴ بین برزیل وایتالیا توسط روبرتو باجو به عنوان تلخ ترین پنالتی هدر رفته در تاریخ فوتبال ثبت شده است.

به گزارش نماینده به نقل از باشگاه خبرنگاران، "روبرتو باجو" متولد ۱۸ فوریه ۱۹۶۷ به عوان مهاجم دوم خاطرات زیادی را در بین هوادران فوتبال ایتالیا ایجاد کرده که یکی از آن ها لحظه حساس قرار گرفتن وی برای ضربه پنالتی آتزوریها در برابر برزیل در فینال ۱۹۹۴ است که وی به بدترین نحو ممکن این لحظه را تلخ کرد.

 

روبرتو باجو فعالیت حرفه ای خود را در سال ۱۹۸۲ با تیم ویچنزا آغاز کرد وتا سال ۱۹۸۵  طی ۳۶ بازی ۱۳ گل به ثمر رساند. وی پس از ویچنزا عازم فلورانس شد و طی ۵ سال درخشان تا سال ۱۹۹۰ طی ۹۴ بازی ۳۹ گل به ثمر رساند. روبرتو باجو ۵ سال دیگر عمرش را در جمع سیا وسفید پوشان تورینی یعنی یونتوس گذراند و در ۱۴۱ بازی ۷۸ گل به ثمر رساند.

 

از سال ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۷ روبرتو باجو در تیم آث میلان طی ۵۱ بازی، ۱۲ گل به ثمر رساند. طی یک سال ۱۹۹۷ تا ۱۹۹۸، روبرتو  باجو برای بولونیا  طی ۳۰ بازی، ۲۲ گل به ثمر رساند.

 

روبرتو باجو  از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۰ برای اینتر میلان طی ۴۱ بازی، ۱۲ گل به ثمر رساند. روبرتو باجو ۴ سال آخر عمر حرفه ای فوتبال خود را در بره شا گذراند و طی ۹۵ بازی ۴۵ گل به ثمر رساند تا در مجموع ۴۸۸ بازی کالچو، ۲۲۱ گل به ثمر رساند.

 

نام باجو در زمره ۱۰۰ فوتبالیست برتر تاریخ ودر فهرست تالار افتخارات ایتالیایی ها قرار دارد.

 

 

 

 

روبرتو باجو که زوج جوزپه سینیوری در خط حمله تیم ملی ایتالیا در جام جهانی ۱۹۹۴ بود از سال ۱۹۸۸ تا حتی ۲۰۰۴ در بین لاجوردی ها طی ۵۶ بازی ۲۷ گل به ثمر رساند وبرخلاف تصمیم به کناره گیری از بازیهای ملی در سال ۱۹۹۴ فدراسیون فوتبال ایتالیا وی را متقاعد کرد تا از این تصمیمش منصرف شود.

 

روبرتو باجو که برادرش دینو باجو هم مشهور است در سال ۱۹۹۳ برترین بازیکن جهان لقب گرفت و در زمره برترین تیم بره شا، یونتوس و تیم ملی ایتالیا قرار دارد. کفش طلای فوتبال نیز از دیگر افتخارات وی بوده و با بیانکونریها و روسونریها تجربه قهرمانی در ایتالیا را دارد.

 

نظر شما