شناسهٔ خبر: 75351 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ

ولایتی:

مجمع بیداری اسلامی به برگزاری کنگره جهانی بررسی آرای تکفیری‌ها کمک کرده است

ولایتی دبیرکل مجمع بیداری اسلامی گفت: مجمع جهانی بیداری اسلامی در راستای فعالیت فرهنگی علیه جریان‌های تکفیری به برگزاری کنگره بررسی آرای گروه‌های افراطی و تکفیری کمک کرده است.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، علی اکبر ولایتی دبیر کل مجمع بیداری اسلامی در حاشیه دومین روز این کنگره در جمع خبرنگاران درباره برگزاری این کنگره جهانی گفت: اجلاس بررسی آراء تکفیری‌ها و ضربه‌هایی که این گروه‌ها به جهان اسلام می‌زنند و چهره مشوهی از اسلام را به جهانیان عرضه می‌کنند بدون تردید ریشه‌های اینها در خارج از جهان اسلام است و نوعی توطئه است که بیگانگان در جهت زشت جلوه‌ دادن چهره مسلمانان است.

وی با بیان اینکه این رفتارها در تاریخ اسلام سابقه نداشته است، افزود: پیام این کنگره که شاهد حضور چهره‌های اهل سنت و شیعه است این است که حرکت تکفیر خارج از مبانی اسلامی و مضر به حال مسلمانان بوده و باید همه مسلمانان وحدت داشته باشند که از درون جامعه اسلامی دچار مصیبت و مشکلات نشوند.

ولایتی درباره بازتاب این کنگره نیز تصریح کرد: بازتاب بسیار مهمی از تنویر افکار خواهد داشت و مسلمانان را بیدار خواهد کرد و غیر مسلمانان را نیز هوشیار خواهد کرد که بدانند بزرگان و قاطبه علمای شیعه و سنی با این کارها مخالفند و کار آنها ربطی به اسلام ندارد.

دبیر کل مجمع بیداری اسلامی درباره فعالیتهای ضروری بعد از برگزاری این کنگره گفت: استمرار این کارها و این نوع اجلاسها در ایران و سایر کشورها مفید خواهد بود و موجب خواهد شد که این گروه که ریشه در اسلام ندارند از بین ببرند.

وی درباره اقدامات نظامی در جهت متوقف کردن جریان‌های تکفیری نیز تاکید کرد: اگر این گروه‌ها علیه ملت‌های مسلمان حرکت نظامی انجام دادند باید به آنها پاسخ نظامی داد اما کار فرهنگی کار اصلی و اساسی است.

ولایتی در پاسخ به خبرنگار فارس درباره فعالیت فرهنگی مجمع بیداری اسلامی درباره فعالیت گروه‌های تکفیری گفت: این کنگره با مشارکت مجمع بیداری اسلامی برگزار شده است.

 

نظر شما