شناسهٔ خبر: 74937 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

هدیه سازمان ملل به روز جهانی تلویزیون

روز جهانی تلویزیون/1 سازمان ملل از همه شبکه‌های تلویزیونی درخواست کرد در کلیپ کوتاه به نقش حیاتی صنعت تلویزیون در همه ابعاد زندگی بپردازند.

به گزارش نماینده به نقل از ایسنا، سازمان ملل در بیانیه‌ای به مناسبت روز جهاتی تلویزویون از تمامی پخش‌کنندگان تلویزیونی در سراسر جهان از اروپا و آسیا تا آمریکا و کانادا خواست در یک ویدئوی ۳۰ ثانیه‌ای به نقش حیاتی صنعت تلویزیون در اطلاع‌رسانی،‌ آموزش و سرگرم کردن تمام افراد جهان بپردازند و قرار است این کلیپ‌ها در شبکه‌های متعددی در سراسر جهان پخش شود.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال ۱۹۹۶م، بیست ‌و یکم نوامبر را به‌‏ عنوان «روز جهانی تلویزیون» تعیین کرد. سازمان ملل متحد هدف از چنین اقدامی را ترغیب کشورها به تبادل برنامه‌های تلویزیونی به‌ ویژه برنامه‌هایی اعلام کرد که برای گسترش صلح، توسعه‌ی اجتماعی و اقتصادی و تقویت مسائل فرهنگی جامعه ساخته می‌شود.

تلویزیون، مردمی‌ترین و پرمخاطب‌ترین رسانه برای ارتباطات و اطلاع‌رسانی است؛ چراکه به‌ راحتی مطالب را به مخاطبان از هر گروه سنی و قشری که باشند، ارائه می‌دهند.

تماشای تلویزیون و دریافت اطلاعات از طریق این رسانه به سواد نیاز ندارد و به‌‏همین دلیل، این رسانه در کشورهای عقب‌مانده و در حال توسعه بیش‌‏تر کاربرد دارد و نقش مهمی در انتشار اطلاعات و دانستنی‌ها ایفا می‌کند و وسیله‌ای قدرتمند برای شکل‌دهی به شرایط و خواسته‌های بشری محسوب می‌شود.

به‌‏ واسطه‌‏ی چنین ویژگی‌‏هایی، یونسکو مأمور شده است که از فعالیت شبکه‌های تلویزیونی مستقل و هم‌چنین تولید برنامه‌هایی که به صلح، توسعه‌ی اجتماعی و اقتصادی و تقویت مسائل فرهنگی جامعه منجر می‌شود، حمایت به‌‏ عمل آورد. از این‌‏رو، همه‌‏ساله هم‌‏زمان با این روز، گردهمایی روز جهانی تلویزیون در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار می‌شود.

«بان کی‌ مون» دبیر کل سازمان ملل نیز در این باره گفت: تلویزیون جهان را به زندگی مردم می‌آورد و از طریق برنامه‌های باکیفیت به تمامی مسائل جهانی می‌پردازد و پنجره‌هایی به درک مشکلات و امیدواری‌های جوامع و خانواده‌ها در سراسیر جهان می‌گشاید. سازمان ملل در تلاش است با ادامه روند کاری خود با ارائه دهندگان برنامه‌های تلویزیونی به اطلاع رسانی و اموزش کمک کند و جهانی بهتر برای همه مردم بسازد.

نظر شما