شناسهٔ خبر: 74736 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

پیشخوان/ «آرش کمان‌گیر» از نگاه دیگران

آرش کمانگیر/1 «آرش کمان‌گیر» سیاوش کسرایی به همراه نظرها و تحلیل‌های نویسندگان و منتقدان منتشر شد.

به گزارش نماینده به نقل از ایسنا، در این کتاب در ابتدا منظومه آرش کمان‌گیر منتشر شده است و در ادامه در بخش «آرش در آیینه‌ نگاه‌ها»، دیدگاه افرادی همچون مهدی اخوان ثالث، م. ا. به‌آذین‌، رضا براهنی‌، محمد حقوقی‌، یدالله رویایی‌، عبدالحسین زرین‌کوب‌، محمدرضا شفیعی کدکنی و پرویز ناتل خانلری درباره این منظومه معروف به چاپ رسیده است. این کتاب در ۷۶ صفحه با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و با قیمت ۴۸۰۰ تومان در نشر کلاغ منتشر شده است.

دیگر کتاب تازه منتشرشده در این نشر «نگاهی ساختارگرایانه به خردستیزی عرفان» نوشته رضا برمایه‌ور است. از جمله بخش‌های این کتاب، عرفان عملی‌، اندیشه‌ افسانه‌یی و برساخته‌های عرفان،‌ مخالفت با فلسفه به مثابه گفتمان غالب عرفان،‌ گفتمان احساسی و گفتمان اقناعی‌، اعتلای عرفان و نزول گفتمان فلسفی‌، کیش‌مآبی عارضه‌ مکتب‌های تک‌محور، انسدادِ تفکر معلولِ آرمان‌گرایی عرفان و تحقیر عقل هستند.

در بخشی از معرفی کتاب عنوان شده است: «عرفان هم به عنوان یک پدیده‌ اجتماعی دارای علت و انگیزه‌های خاص خود است. بینش عرفانی هم مانند پدیده‌های دیگر اجتماعی در پس ظاهر خود دارای عناصر ناپیدایی است که آن را در پیوند و هم‌زیستی با دیگر پدیده‌های اجتماعی قرار می‌دهد. ولی باید خاطرنشان کرد که بحث منظم و ساختاری درباره‌ عرفان‌، مانند بسیاری دیگر از پدیده‌های اجتماعی با محدودیت «گفتار» روبه‌رو بوده است و این در حالی است که تولید یک گفتمان ساختاری در باب یک پدیده‌ اجتماعی به آسانی میسر نمی‌شود مگر با تحلیل آزادانه‌ پدیده و عبور از محدودیت‌های گفتاری موجود.»

«نگاهی ساختارگرایانه به خردستیزی عرفان» در ۱۱۱ صفحه با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و قیمت ۶۰۰۰ تومان منتشر شده است.

نظر شما