شناسهٔ خبر: 74609 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ

مهدی فضائلی در گفتگو با نماینده:

تنها توقع اهالی رسانه و مطبوعات اینست که دولت خود را به شعارها و ادعاهایی که مطرح کرده، نزدیک کند

فضائلی/1* مدیرعامل سروش تصریح کرد: دولت شعارها و ادعاهایی را در حوزه های مختلف از جمله رسانه مطرح کرد و در حوزه عمل خلاف آن عمل شده است. به طور مثال دولت و شخص جناب آقای روحانی ادعای بالابودن آستانه تحمل، استقبال از انتقاد، جریان آزاد اطلاعات و ... را مطرح کردند ولی در صحنه عمل تندترین برخوردها با منتقدین شد

مهدی فضائلی در بیان نقاط مثبت و منفی بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها در گفتگو با نماینده، تصریح کرد: نمایشگاه به لحاظ جنبه نمایشگاهی، جذابیت های بصری و تلاش رسانه ها برای غرفه آرایی خوب به نسبت قبل خیلی بهتر شده و پیشرفت داشته است و رسانه ها در این بخش هزینه می کنند. در سالهای قبل جنبه نمایشگاهی و بصری نمایشگاه خیلی ضعیف بود و در سطح پایینی برگزار می شد.

مدیرعامل انتشارات سروش عنوان داشت: با توجه به اینکه سال قبل هم نمایشگاه برگزار نشد، از لحاظ استقبال چهره های سیاسی نمایشگاه بیستم پرتحرک بود. مجموع اخبار و پیامک ها در طول نمایشگاه حاکی از حضور تعداد زیادی از مسئولان اجرایی و سیاسی کشور و  بخش های مختلف است که نشان می دهد که نمایشگاه توانسته از ناحیه جذب چهره ها توانسته توجه خوبی را به سمت خود جلب کند که این نیز از دیگر نقاط قوت این نمایشگاه محسوب میشود.

این فعال رسانه همچنین خاطرنشان کرد: روزهای اول فضای نمایشگاه به لحاظ رفت و آمد مردم بسیار کمرنگ و سرد بود ولی در روزهای پایانی شاهد رفت و آمد بیشتری از ناحیه مردم بودیم که این هم یک پیام خوبی را برای رسانه ها و مسئولین نمایشگاه خواهد داشت.

مدیرعامل سروش در ادامه اظهار داشت: وقتی می گوییم دولت یک عنوان کلی است که بخش های مختلفی را شامل میشود باید بپذیریم که معاونت مطبوعاتی که امروز مسئولیت این بخش را بر عهده دارد، جزو اهالی مطبوعات است و تجربه رسانه ای دارد و این خود یکی از نقاط قوت وزارت ارشاد این دوره محسوب میشود. در دوره های قبل شاهد بودیم که کسی برخی از معاونت های مطبوعاتی را به عنوان عنصری رسانه ای نمی شناخت. این فرصت خوبی را می تواند برای ایجاد تعامل بین رسانه ها و وزارت ارشاد فراهم کند. در مجموع به لحاظ ارتباط و تعامل ازین جهت حرکت های خوبی انجام شده است.

وی اما برخورد کلان دولت با رسانه ها را متفاوت دانست و تصریح کرد: معمولا دولتمردان حرفها و شعارهایی را مطرح میکنند اما در مقام عمل نمی توانند از عهده آن ادعاها و شعارها بربیایند. دولت یازدهم نیز از این نظر از سایر دولتها مستثنی نیست. این دولت نیز شعارها و ادعاهایی را در حوزه های مختلف از جمله رسانه مطرح کرده است که در حوزه عمل خلاف آن عمل شده است. به طور مثال دولت و شخص جناب آقای روحانی ادعای بالابودن آستانه تحمل، استقبال از انتقاد، جریان آزاد اطلاعات و ... را مطرح کردند ولی در صحنه عمل برخوردهایی که با منتقدین شد جزو بدترین دوره ها بود به این معنا که تعابیری که در این دوره برای منتقدین دولت بکار برده شد جزو تندترین و بعضاً اهانت آمیز ترین تعابیری بود که بکار برده شد مانند منتقدین را بی سواد خواندن، بی شناسنامه تلقی کردن، وعده به جنهم دادن و ... دور از انتظاری بود که از این دولت می رفت.

مهدی فضائلی در نهایت تأکید کرد: به نظرم تنها توقعی که اهالی رسانه و مطبوعات دارند اینست که دولت خود را به شعارها و ادعاهایی که مطرح کرده است، نزدیک کند.

نظر شما